Gå til innhold

Når får jeg keisersnitt tro? Noen som kan hjelpe..

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg skal til sykehuset å snakke med lege, har for smalt bekken, så regner med at det blir plankekjøring. Men terminen min er 01.01.08.

Har så utrolig lyst til å komme hjem til julaften, slik at jeg får ha dagen med familien min. Har jo en sønn som trenger mamma litt den dagen og det er så utrolig trist om jeg skal sitte alene på sykehuset med den lille. Kan jeg påvirke dette selv tro? Noen som eventuelt har termin rundt samme tiden som meg og som har fått vite ks dato.

Håper liksom jeg kan få den 17 desember, men en vet jo aldri med de sykehusene:) Synes dere det er tidlig å ta ut babyen?

Fortsetter under...

Har en veninne som har termin 5 januar. Hun fikk invilget keisersnitt den 20 desember. hun var å målte barnet nå og det var nesten en kilo over gjenomsnitte. Så viss barnet vokste like godt fremover så kunne hun få den datoen, men hun skal inn igjen den 30 november og få helt sikkert svar. Men de regnet ikke med det var noe problem. Er nok litt snille når det er mitt oppi jula og alt. Lykke til!!

har termin 7.januar jeg, fått innvilga ks den 28.desember,han er litt over gjennomsnittet på vekt og lengde frem til nå,skal inn den 26.november å ta mål igjen, fødte førstemann 12 dager før og er redd det skal skje denne gangen oxo (er jo "bare" 9 dager fra ks-dato til termin) men får ks hvis noe skjer før den tid,bor bare 7 min unna sykehuset så regner med det går fint :) ellers hadde vært fint om han holdt seg inne akkurat juleaften ihvertfall ,da kommende storesøster trenger mammaen sin den dagen :) :) ellers kan han bare komme,nyttårsaften på barsel kan jo bli arti(!?) haha men lykke til,husk å stå på ditt :)

Det er mest vanlig å ha planlagt KS 7-14 dager før termin.

Så hvis man regner litt på det så vil det bli fra 18. desember.

Ellers så pleier det også å være faste dager som sykehuset utfører planlagte KS på, sånn er det i alle fall her. Du får satse på å få KS i løpet av uke 51;)

Heisann!

Jeg skal ha planlagt ks 18.12 og har termin 26.12. Var også redd for å måtte ligge på sykehuset i jula ettersom jeg har en gutt på 2 år hjemme. Pasientkoordinatoren på sykehuset sa at selvfølgelig skulle hun få meg hjem til jul. Etter jeg hadde fått innvilget ks ringte jeg direkte til henne og lurte på når jeg kunne forvente ks. Hun jeg snakket med var pasientkoordinator og assisterende overjordmor. Der hvor jeg skal ha ks, på SUS (Stavanger), er det vanlig å ha planlagt ks ca en uke før termin. Tror de ser det litt an hvor stor baby er osv. Det beste for babyen din er jo å ligge lengst mulig i magen og modne lungene.

Hvis jeg skulle være så uheldig å få komplikasjoner å måtte ligge lengre på sykehuset vet jeg jo at lillegutt hjemme har det koselig sammen med besteforeldre, onkler, tanter og pappaen sin, og det i seg selv er jo en stor trøst for meg. Regner jo med at han kan være hos meg litt på sykehuset også hvis jeg skulle ligge der på juleaften.

Ta dette opp med sykehuset når du er der til samtale :-) Ønsker deg masse lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...