Gå til innhold

Liker dere arbeidstiden til mennene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben jobber 5 skift, så han jobber formiddager, ettermiddager og netter om hverandre.

Får stadig kommentarer fra venninner om at de synes synd på meg fordi han jobber så mye, og at det er mye greiere å ha det slik som deres menn, som har typiske 7-15 jobber..

Heldigvis har gubben fri 9 dager, hver 5 uke, og det gir oss masse frihet til å kunne gjøre ting vi har lyst til, men det virker ikke som om folk tenker over dette når de slenger ut kommentarer..

Jeg synes faktisk det er deilig at han jobber skift. Noen dager har vi morgenen og formiddagen sammen, og kan ligge lenge i sengen og spise lange frokoster sammen. Noen dager har jeg morgenen/formiddagen alene og kan reise til byen etc. og surre rundt med mitt eget.

Noen kvelder er han hjemme og vi koser oss med film/god mat ++ andre dager har jeg kveldene alene og får besøk, reiser på besøk, osv..

Han jobber også netter i helgene og da drar han rundt kl 18.. da koser vi oss med middag først, så har jeg resten av kvelden til å kose meg med snop, film, og håndarbeid som er min store hobby.

Er det andre som rett og slett liker å være ”alene” innimellom?

Jeg mener, jeg VIL jo ikke at han skal jobbe veldig mye, men jeg har det fint, trives utrolig godt i mitt eget selskap. Synes det er nydelig å være alene innimellom.

Men ifølge mine venninner er det synd på meg som sitter alene noen kvelder innimellom, og som av og til må sove alene..

Hva synes dere om arbeidstidene til deres menn?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt! Han er selvstendig näringsdrivende og drar hjemmefra 07.30 hver morgen og kommer hjem 18.45 hver kveld. Ikke mye jeg ser til han, for å si det slik :-( Og lillemann på to år legger seg kl 19.00 hver kveld, så du kan jo tenke deg..............! Nei og nei. Skulle önske han hadde en vanlig 8 til 16 jobb, selv om vi ikke hadde hatt like romslig ökonomi da!

Skrevet

elsker min sin. Han er murer/flislegger og drar rett før 7 og kommer hjem 5 over 4 :) sååå det supert :)

Skrevet

neii....:( vi jobber begge 5skift og må jobbe motsatt av hverandre pga den lille jenta vår skal slippe barnevakt.. får aldri familietid sammen og ei heller kjærestetid.. alt vi har er en søndag fri sammen hver 5.uke....usj og æsj....

Skrevet

samboern min jobber hjemmefra, men er ofte ute også, så vi slipper å gå oppå hverandre nå i perminsjonstia! elsker å være hjemme alene, og hadde blitt gal dersom vi alltid var sammen!

men tror det blir deilig å ha han i nærheta når babisen kommer, så kan han passe litt på henne når jeg vil ta en dusj eller dotur!

Skrevet

Min mann er styrmann, borte 14 dg og hjemme 14 dg. Både fordeler og ulemper med det. Deilig å savne ham når han er borte, men delig når han reiser igjen også;) Gruer til den lille kommer da.. blir jo alenemor halve året.

Annonse

Skrevet

Genialt :o)

Jobber sent to dager i uka + dager tre tidlig og er alltid tidlig ferdig på fredager. Det er sååå deilig!

En av de to dagene hvor han jobber sent, så finner vi på noe sammen på formiddagen mens vesla er i bhg. Viktig med litt tid for oss som par også. Det har gjort underverker!

Skrevet

Gubben min jobber skift også... så han jobber dag, kveld og natt om hverandre. Totalt sett er han mer hjemme enn andre med 8-16 jobb.

For han jobber 4 uker, og deretter har han 2 uker helt fri. Så vi får mye familietid sammen og han får mulighet til å bli med på alle ting her hjemme med snuppa. Og jeg syntes det er deilig å ha litt tid for meg selv innimellom.

Men får også stadig høre hvor synd det er på meg når min mann jobber som han gjør..

Skrevet

Min bedre halvdel jobber fra ni til alt mellom 18 og 20 hver dag hele året. Fri i helgene, men alltid tilgjengelig på tlf, og den ringer ustanselig, også etter vi har lagt oss noen ganger.... Tar sjelden ferie mer enn to uker av gangen. Og da er tlf slått av takk og lov! Har sagt at han skal ta tre uker ferie til sommeren, for da har vi to og ikke en å passe på. Han har sagt at det er greit.

Önsker mange ganger han hadde åtte til fire jobb....... men blir vel ikke så lenge han jober med det han gjör...

Skrevet

Ikke tenk så mye på hva alle de andre sier, så lenge dette passe for dere / deg. Og du virker jo å trives me det så da er jo det toppers :-)

Min mann driver eget firma, og nå er han i sesong og jobber 7 dager i uken, 10-15 timer pr dag. Selvfølgelig er dette kjipt for begge to når det er så ille. Foreløpig ikke barn (først om 5 mndr), men har masse dyr som alt faller på meg. jobber mye ellers også, men har stort sett fri i helgene. Sjelden hjemme før kl 18-20 om kveldene.

Men til gjengjeld styrer han det jo slik selv at om det er noe, f eks til uktralydtimene, så er det nada problem å ta seg fri (må bare jobbe det igjen senere..), men likevel en stor frihet å ha :-)

Stort sett funker dette bra, og så får vi kvalitetsdager sammen av og til :-) i dag f eks har vi fått en hel dag sammen og KOST oss :-) Gjort avslappende ting vekk fra huset:-)

Kos deg med mannen din når du har han der og nyt alenetiden når du har den :-)

Skrevet

Må innrømme at jeg nesten misunner deg nå....

Mannen her i hus jobbet også turnus før.

Da var han borte i to uker og hjemme i ei. Det var helt herlig!

Jeg trivdes godt med å være alene hjemme den tiden han var borte. Klart det var litt ensomt i lengden; "alltid" lage middag bare til meg og pia vår som er småspist feks.

Men han hadde minst tre ganger så høy inntekt nå. For ikke å snakke om at han hadde ei uke, eller faktisk 9 dager fri så ofte.

I de dagene fikk vi jo enormt mye tid sammen. & mulighet til å gjøre ting andre må planlegge for å få til. Bare det å ta en tur i banken, eller et par dager på tur midt i uka....

Nå har han en 8 til 16 jobb, og støtt overtid som kommer på han samme dag.

Jeg aner sjelden når jeg skal ha middagen klar; så den blir ofte sen. Han må ofte ringe i 15 tiden, eller enda værre - enda senere og si " i dag blir jeg sen, men jeg vet ikke hvor lenge".

Jeg virkelig hater det! Men slik er det bare, når dagene er uforutsigbare.

Det som er fordelen vår nå, er at han kommer hjem hver dag.

Hadde han ikke gjort det mens jeg var gravid, aner jeg ikke hvordan det hadde gått. (Jeg var dårlig hele veien omtrent) Var han som måtte ordne alt av varm mat, skolematen til pia, rene klær, vaske hus osv. Hadde han bare vært hjemme hver 3.uke da....

Nå har han fordelen med at han får sett lillepia hver kveld. Skulle han vært borte 2uker i strekk måtte han jo ha blitt kjent med henne på nytt igjen hver gang han kom hjem.

Jeg tror ikke at de som ikke har opplevd lignende ordninger klarer å se/vet hvor gode fordelene er.

Selv ante jeg ikke noe om det den gangen min mann kom hjem å fortalte om muligheten til å jobbe slik en periode. Må innrømme at det fristet å si at jeg ikke ville gå med på det - den gangen var det vell mest pengene som fristet meg til å si at det var greit.

Samtidig kan jeg godt skjønne at noen virkelig ikke kunne hatt en slik ordning også :)

Tenk bare på alle de som er husredde feks.

Skrevet

Hvis dere trives med ordningen er det jo helt greit. Jeg personlig foretrekker en 8-16 mann, men det har jeg ikke. Min kjære jobber kvelder og netter og jeg legger meg neste alltid alene. Han jobber mye i helgene også. Men vi er flinke til å ha dater etter min jobb og før hans. Jeg kommer hjem til middag flere dager i uka, eller vi spiser på restaurant. Pga skiftjobbingen hans har vi en romslig økonomi som tillater mange cafebesøk og flere utenlandsbesøk i året. Så det er fordeler og ulemper, jeg savner jo at ha n er mer hjemme, men vi gjør det beste ut av det.

Prøv å forklar det til vennene dine så skjønner de deg nok..

Skrevet

min er på supplybåt og jobber 1 mnd og har 1 mnd fri.

likte arbeidstiden hans bedre før med 14 dager på og 14 dager av :(

Annonse

Skrevet

Ikke akkurat fornøyd, han jobber stort sett 6 kvelder i uka, fra 2-3 og utover til 11... Har vel fri annenhver onsdag og annenhver helg - helt utrolig! Når jeg da kommer fra jobb rundt 3, er det ikke mye vi ser til hverandre. Greit nok sålenge vi er alene, men når babyen kommer, blir det dårlig med sosialt liv for min del - er musiker og øver normalt 2 kvelder i uken... Skal jo ha permisjon derfra nå, men må nok slutte med i alle fall en øving, kanskje gå på en øving annenhver uke eller så.. Greier meg vel med det, men er veldig avhengig av musikken min! Så hadde nok heller sett at han hadde vanlig dagjobb, eller i det minste turnus!

Skrevet

Vel, gubben går i fjøset kl. 6. kommer inn til frokost ca. kl 10. Går stort sett ut etter 1 time og holder på til middag. Så er det fjøset igjen kl. 17-20. Så er det sommersesongen med slått hvor klokka ofte blir over midnatt før han kommer inn.

Men jeg kan jo ikke klage så forbanna mye: Reiser på jobb kl. 00.30 natt til mandag. Jobber inn ca. 40 timer på 3,5 arbeidsdager. Reiser hjem torsdag ettermiddag til gubbe og ei lita frøken på 2 år.

Hvem har mest grunn til å klage????

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med arbeidstiden til min samboer

han begynner 730 og slutter 1530 man til fre og han har fri hver helg, og det er skjelden han må jobbe overtid...han er elektriker :)

Skrevet

Min drar i 0500 tia, og kommer hjem i 16tia.. pendler. greit nok.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Nei, er nok ikke helt fornøyd...

Mannen min jobber turnus i helsevesenet + at han er fulltidsstudent. Dvs han drar ofte på skolen kl 9, så hjemme ca kl 15 (og da pusser han opp her hjemme, gkør lekser...og sover bittelitt), så drar han på jobb i 21- tida. Hjemme igjen kl 8 neste morgen, og så er det på'n igjen.

Han stresser litt med jobbing og oppussing nå slik at ting skal være på stell når babyen kommer. Redebygging, er det vel det kalles...=)

Lei av å sove alene, men sånn er det bare. Desto deiligere når vi har litt tid sammen!!

Skrevet

Min sambo jobber på båt. Senest i Høst var han borte 2 mndr!!!

Skrevet

Nja, han har i grunnen helt fleksitid, så det er jo veldig greit. Men han velger og begynne kl 6 og slutte 4. Han tar heller ikke pause i løpet av dagen, bare spiser i maskinen. På den måten får han 12,5 timer overtid i uken. Og det er jeg ikke så veldig fornøyd med, utenom det økonomiske aspektet da. Han legger seg tidlig for han skal tidlig opp, og jeg er et nattmenneske, jobber kun natt. Så det hadde vært kjekt å hatt lengre kvelder i lag. Slik det er nå, legger vi oss ikke i lag en gang...

Skrevet

Tjaaa.. både ja og nei :) Tidligere jobbet han 14-21. Dvs han var borte i 14 dager, og hadde fri i tre uker.

Så begynte han å jobbe en time herfra, da jobber han rotasjon 12-9. Dvs 12 dager på jobb, og 9 dager fri. og i løpet av de 12 dagene jobber han 6 dager natt og 6 dager dagtid. Minuset er at nattskiftet er den siste uken, så han bruker første frihelga på å snu døgnet igjen. Og da har han kun en uke fri.

Men i dag får han svar på om han får ny jobb, så da blir det antagligvis 14-21 rotasjon, men han får være hjemme nesten hele tiden. At han slipper å reise land og strand for å jobbe.. Gøy :)

Skrevet

Like ikke helt arbeidstida te sambo..

Han står opp 06.00 hver dag, reise hjemmefra 06.30.

Bynner på jobb 07.00 og e hjemme rundt 21.00 på kvelden...

Så legg han sæ rundt 22-22.30...

Så ser han ikke så mye om dagen.. Å syns d blir veldig mange stunda aleina, hvertfall me to små..

Så både æ å ungen e glad når lørdagen kommer å vi har litt tid me han..

Skrevet

Liker den jeg, eneste er at han starter så tidlig ;) Han jobber 7.00-15.30 mandag-torsdag, og er ferdig klokken 14.00 på fredager. Betyr likevel ikke at vi henger i skjørtene til hverandre hele tiden :)

Skrevet

Min mann jobber 3-skift.. Jeg jobber turnus selv (helsevesenet), så i perioder jobber vi veldig mye omhverandre.. Da kan det bli lite tid sammen.. Det går greit nå som vi ikke har barn.. Men vi øsnker begge å få en dagtid jobb for å få mere tid hjemme! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...