Gå til innhold

Hvordan arter jordmor undersøkelsene deres seg før ks?

Anbefalte innlegg

Da jeg bar min sønn for 1,5 år siden hadde jeg en annen oppfølgin enn nå. Åpningen ble sjekket og det viste seg at jeg hadde 2-3 cm åpning hele den siste mnd før termin. Fikk også 2-3 ul på slutten ettersom han var så stille der inne.

Nå tar jordmor blodtrykk, urinprøve og hører på hjertelyd. Det er det hele.

Det er 7 dager igjen til ks. Føler i hele kroppen min at den lille kan komme når som helst. Aner ikke hvor stor åpningen er heller.

Jeg får ks uansett- men er livredd for at det skal bli et mer "hastesnitt"..om baby kommer før.

Fødte på termin dato sist.

Hvordan blir dere andre fulgt opp?

Fortsetter under...

Samme som deg! Ikke noe ekstra oppfølging fra jordmor.... Nå har magen vokst litt lite her og han har vært litt passiv, så jeg har fått noen ekstra ultralyder på sykehuset. Men skulle ikke hatt det i "vanlig" praksis! Men sjekke åpning osv gjør de ikke...

Er også veldig bekymret for at fødselen skal starte før.... Er ikke akkurat drømmesituasjon med hastesnitt....

Så nå håper jeg virkelig at jeg går helt til datoen!!

hei igjen.

Ja det er litt rart at åpningen sjekkes hos de som føder vaginalt, men ikke på oss?

Hva er forskjellen liksom?

greit vi får ks uansett, men jeg skulle gjerne visst om jeg er langt eller nært unna et hastesnitt, eller om jeg har god margin til det planlagte 19 nov.

Har enormt nedpress og kraftige kynnere hele tiden- venter liksom at fødselen kan skje når som helst nå..

Men man skal vel kanskje bare være glad for å ha en dato og et opplegg for å få ut barnet.

Jeg har medisinsk grunn - er derfor veldig redd for å komme langt i fødsel før de tar ks...

ja ja, vi er i hvertfall flere i samme båt :-)

Lykke til videre med rugetiden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...