Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 11. november 2007 #1 Del Skrevet 11. november 2007 Da var det snart tid for julekalender igjen. Og her sitter jeg uten noen ideer eller motivasjon til å kjøpe inn 24 små og store gaver... Er så kvalm og trøtt om dagene, at orker ikke noenting for tida:( Vært sykemeldt ei uke nå, fordi jeg svimte av i dusjen tidligere i uka, og da går tida enda saktere... Skal prøve meg på jobb igjen i morgen, så det blir nok bra:) Men dere, overøs meg gjerne med ideer og tips til innhold i julekalenderen:) Til gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 11. november 2007 #2 Del Skrevet 11. november 2007 Ååååå, synes synd på deg! Du får bare hvile og hvile, så ser vi andre om vi ikke greier å finne på noen tips til adventskalenderen din (og vår). Jeg har begynt å kjøpe inn kalendergaver til lillegutt, og han får blant annet dette: Kalenderlys (sånn som man brenner litt av hver dag i desember) Tatoveringer (2-3 stykker fordelt på 2-3 dager) Vaskekluter (den ene ser ut som en hund, den andre som en elefant) Vaskeklut med bilde av Lynet McQueen Badesåpe som ser ut som en fotball Pepperkakeform (den får han samme dag som vi skal bake pepperkaker) Lysvoksplate (den får han samme dag som vi skal lage lys) Legosett (som fordeles ut over 3-4 dager) I tillegg har jeg tenkt på disse mulighetene: Fargeblyanter (som fordeles ut over 3-4 dager) Saks Figurstanse Juice Rosiner Nissesjokolade (en lørdag) Nissesokker Ny pysj (han er i ferd med å vokse ut av de han har, og vil derfor få ny i nærmeste framtid likevel) Finsko (som han likevel trenger til jul) Slips/sløyfe/vest (penklær som han likevel trenger til jul) Tja, det var det jeg kom på i farta;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 11. november 2007 #3 Del Skrevet 11. november 2007 Har nå til nesten halve kalenderen. Har dere extra leker rundt dere så anbefaler eg å gå å se der. Så utrolig mye kjekt. Har : Barapappa (eller hvordan det skrivers) spise skje. Tannbørste som blinker når en pusser tennene Diddel refleks Hårstikk med stor blomst Sydd mei tai til dukken skal sy kjørepose til dukken Veggoppheng til leker Askepott sko med drops (fås på en lørdag) sokker strømpebukse Fikk reklame fra apotek1 - der var der ett par småting eg skal gå å se på. Skal få egen kjevle og pepperkakeformer Kommer egentlig ikke på mer som eg skal putte i den kalenderen. Må ta meg en tur på extraleker her i byn nå til slutten av måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 11. november 2007 #4 Del Skrevet 11. november 2007 snuppa sin kalender er ferdig pakket og klar. Men jammen om jeg husker hva jeg har pakka inn..hehe.. vet det var noen sko, og en cd -som jeg ikke ville gi uten neon form for anledning... Litt ymse som jeg har kjøpt gjennom året.. Skjørt til 15 kr på tilbud i sommer.. hehe.. Veldig lite leker her, for det er så mye av det likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor1 Skrevet 12. november 2007 #5 Del Skrevet 12. november 2007 I år blir kalenderen en blanding av ting jentene likevel trenger, muligens litt snop på utvalgte dager og aktiviteter som vi skal gjøre sammen. Så langt har jeg tenkt ut; tannbørste, sokker, hansker å lage islykter, lage kakemenn, lage og pynte pepperkakehus(to dager) se julefilm med en kopp popcorn til hver, lesestund med kakao, juleverksted; lage pynt til barnerommet I tillegg har jeg tenkt å legge oppi en lapp med enten en sang eller liten fortelling som vi kan dele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nneliten Skrevet 12. november 2007 #6 Del Skrevet 12. november 2007 Vurderte nå å bare kjøpe en ferdig Sabeltann sjokoladekalender, men nå var det så masse bra tips her at jeg tror det blir pakkekalender i år også. :-) Jeg kan føre på et par slagere her i huset: såpebobler og store ballonger ;-) Ellers er både Sabeltann og Elias helter, så om vi finner klistremerker, fargeleggingsbok eller andre effekter til "kalenderpris", så blir det vel noe av det slaget også. Hva gjør dere som har flere barn? En pakkekalender til hver? Annen hver dag? Minstemann her er jo bare 10 mnd i desember, men koselig med kalender likevel da...hmmm... Og ellers til Mammaen til lillegutt+*spire* : Håper formen bedrer seg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 13. november 2007 #7 Del Skrevet 13. november 2007 Til @nneliten og dere andre som nå har to barn: Her i gården får lillegutt og storesøster gave fra pakkekalenderen annenhver dag, og en sjokoladebit fra en sånn kjøpekalender annenhver dag (derfor unngår jeg sjokolade i pakkekalenderen, de får jo en sjokoladebit annenhver dag uansett, og det får holde). Første gang lillegutt fikk kalendergaver, var han 7-8 måneder. Da fikk han smokk, tannbørste, sokker, en pakke babygrøt, ny vannflaske, smekke og sånt (og selvfølgelig ikke sjokolade). Lillegutt brydde seg ikke om det, men storesøster var veldig opptatt av at lillebroren også skulle få kalendergaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 14. november 2007 #8 Del Skrevet 14. november 2007 Her har alle tre hver sin pakkekalender. Men tenkte eg skulle legge det inn her.... Dukkeklær (for oss med jenter da.. hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå