Gå til innhold

innkalling til ul


kaalrot Høygravid!:)

Anbefalte innlegg

Jeg er i 11. uke nå.. noen som vet når jeg kan forvente å motta innkallingen til ul i posten? Er student og håper jeg rekker første ul før jeg drar hjemover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med du har vært til første legetime og at det er ordnet med fødeplass og slikt? Brev får du først når dette er gjort - og du får UL på det sykehsuet du skal føde på. Tror jeg fikk brevet ca en måned før UL-timen. Altså i uke 14 omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev ca 14 dager før UL og var da i uke 16 eller 17 så kan være derfor jeg fikk ganske kjapt da for legen min hadde vært treig med og sende henvisning til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært hos både lege og jm, men ingen har nevnt noe om fødested.. Er dette noe jeg må fikse selv da, altså kontakte legen el no igjen?

 

Takker for svarene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen din eller jordmor og spør om de har sendt søknad. Legen har gjort det begge gangene for meg. Fikk innkallelse til ul en drøy uke etter at det var sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det blir sendt søknad om fødested for oss i Lillehammer.. tror det bare er obligatorisk at vi føder på SiL da :-) Legen min nevnte iallefall ingenting om søking på første kontroll!

Hvor var du å besøkte jordmor egentlig?? :-) Var det trivelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. ja det lurer jeg på og bor i hamar omerådet.. vet noen velger å dra til lillehammer.. men jeg burde nok snakke med legen. han nevnte ingenting på første kontrolll da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var veldig trivelig hos jordmor, veldig grei å prate med:) min jordmor holder til i bygget i nærheten av brenneriet, i samme bygg som barnevernet.. vet du hvor jeg mener? har ikke du vært i kontakt med jm? skal tilbake 13 desember og da skal vi eendelig få høre hjertelyden!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, der oppe ja.. Ved ungdomshelsetjenesten der? :-) I see! Har ikke det ennå.. var på første kontroll hos legen for litt over én uke siden, og fikk ikke beskjed om at jeg skulle til jordmor. Men skal få henvisning til ultralyd i posten, så da kommer sikkert dato og klokkeslett til jordmor i posten også :-) Satser på det, ellers må jeg nok mase litt! hehe..

Ååå, det vil jeg også.. min lege sa at hun sjelden lyttet på hjertet, men jeg skal nok mase litt på det også altså. Her skal vi ikke gå glipp av noe ;-) Snart ferdig med 1.trimester du nå da? Din heldiggris!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...