~sjiraff~ Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Antar at det er det som driver å sniker seg inn her på kveldstid og natt, og nå også dag ( Har vondt i skambeinet og på sidene, og i natt har jeg våkna flere ganger av ilinger nedover i ene beinet. Vondt og snu seg i senga, er liksome t "press" i hele skambeinområdet... Blir verre etter jeg har slappet av hvis jeg har vært aktiv f.eks.. Vet jeg hadde en bekkenvondt periode da jeg var gravid med snuppa, men da var det lysken som gjorde vondt. Og den gikk over av seg selv etter 3-4 uker. Men finnes det noen forebyggende øvelser e.l.?
Gjest Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 jeg har hørt at det skal hjelpe å IKKE sitte med beina i korss og ligge med en pute mellom bena når du sover
Muffinsmamma Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Ta en tur til kiropraktor. Hvor bor du? Oslo? Bergen?
~sjiraff~ Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2007 Bor litt utenfor Oslo, mye koster det da? Vet at hvis jeg får e\henvisning fra lege så er det så lang ventetid at ungen er ute før jeg kommer inn...
Muffinsmamma Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Hei du. det koster rundt 300 kr, litt mindre kanskje. er verdt det om du vil slippe å få bekkenløsning. kjipt om man blir sykemeldt og ikke kan jobbe. jeg fikk samme som du, og etterhvert mye mer plager.. tilslutt gikk jeg til kirporaktor, to behandlinger så var det borte. er nok det eneste som kan hjelpe deg helt og fullt.
flypapir Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Hos Plus Fysio på lørenskog er det ei som er fysioterapeut som har spesialisert seg på gravide. Camilla heter hun. Har hørt veldig mye positivt. Rakk bare å gå til henne ett par ganger selv, men fikk ett godt inntrykk. Hun bruker mye gruppetrening og basseng hvertfall... Lykke til!!
~sjiraff~ Skrevet 11. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2007 Okay, har liksom hen tanke om at det forsvinner av seg selv snart.. hehe... Gjorde jo det med suppa, men da hadde jeg også en annen type vondt..! Får vel sjekke litt kiropraktor i området her da ) Takk for tips!
jua 10.12.05 Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Baseng trenning er helt topp. Små gåturer hver dag helst i skog kan hjepe så du ikke blir stiv. Har hatt bekkenløsning med alle mine 3 og nå etter sistemann er jeg ikke blitt bra igjen. Pass godt på ikke å gjøre mere enn du må, husk husarbeid er noe av det værste du kan gjøre. Har gått hos fysioterapaut alle gang men har ikke vært til noe særlig hjelp.Men er jo altid godt med litt massasje.Husk bekkenbunnsøvelser hver dag styrker jo musklaturen. Håper du slipper alt for mange plager er grusomt med bekkenløsning. Vigtig og ta det med ro å huske på man skal fungere etter man har født også. Jeg passet ikke godt nok på og er nå værre enn noen gang. Lykke til.
~sjiraff~ Skrevet 11. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2007 hehe.. gjett om min samboer skal få lese dette innlegget... ) Er ikke så flink på å komme meg ut å gå tur om dagen, så skal prøve å skjerpe litt der. Men da du sier basseng trening, er vanlig svømming også bra? Er ikke noe organisert bassengtrening i dette området såvidt jeg vet utenom svømming.
Muffinsmamma Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 hei jua. ta deg en tur til kiropraktor du også. kjenner flere som har slitt med bekkenløsning etter graviditet, som har gått til kiropraktor og blitt helt fine - og ikke minst sure - hvorfor har ikke legen fortalt at man kan gå til kiropraktor? desverre samarbeider helsevesenet dårlig med "alternative" løsninger. bassengtrening er sikkert deilig, men når det ikke tar vekk symptomene syns jeg det er rart at det bare er fysioterapi som er substidiert av staten. Og en stor grunn til at legene ikke henviser til alternative løsninger, fordi det koster folk penger. Uansett: håper dere tar mitt råd! er så utrolig enkelt og ufarlig - og kommer til å gjøre dere helt fine igjen. jeg jobber med kroppen hele tida, derfor jeg har endel peiling på dette. bruker selv kiropraktikk og massasje og masse forskjellige for å forebygge belastningsskader. klem og god søndag!
Fire småtroll Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Ring legen din og få henvisning til fysioteapeut med en gang, jeg hadde mye hjelp av et par timer der.. Ikke nødvendigvis pga massasjen, men hun viste meg nøyaktig hva jeg kunne og ikke kunne gjøre for at det ikke skulle bli værre. Ikke støvsuge, alltid ut av senga med samla bein, hvordan best sette deg ut og inn i bilen, bøye deg osv for å få minst mulig belastning på bekkenet. Spør også på helsestasjon, her arrangerer en fysioterapeut bassengtrening og vanlig trening for gravide på sykehuset (oppvarmet basseng). Lykke til!
jua 10.12.05 Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Vanlig svømming er også bra. Ja du må vise han det, utrolig hvor flinke de blir med litt opplæring.
~sjiraff~ Skrevet 11. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. november 2007 Ved forrige svangerskap så fikk jeg ikke henvisning rett og slett fordi ventetiden var så lang at ungen var født før jeg ville ha fått noen time... Men har snart time hos lege så kan selvsagt høe. Men fant nå også ut at det holder til en kiropraktor i samme bugning som legesenteret mitt, så tror vi sjekker ut den løsningen først om dette ikke blir noe bedre i løpet av kort tid.
Fire småtroll Skrevet 11. november 2007 #14 Skrevet 11. november 2007 Ja, prøv kiropraktor. Jeg har veldig god erfaring med det, men bekkenløsningen min kunne han ikke gjøre noe med. Slark i bekkenet er slark i bekkenet, ikke mye en kan gjøre med det egentlig.. Men veldig mange har samme symtomene av bekkenLÅSNING, og da kan kiropraktoren gjøre underverker :-) Uansett kan han hjelpe deg med følgefeil og smerter du får fordi du belaster kroppen feil når du har smerter. Her koster det forresten 450,- for en time.
Gulosten™ Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Det hørtes ikke noe koselig ut, Laffen. Håper du ikke blir dårligere!! Nå har jeg hatt så mye vondt i rygg, skuldre og nakke, og har prøvd en del 1000 behandlingsformer. Føler meg som den eksperten... Først og fremst må du komme deg til kiropraktor. Det koster som regel mellom 400 og 500 kr for en førstegangsundersøkelse, fordi han da bruker litt lenger tid enn vanlig. Han må også hjelpe deg med å finne ut om det er bekkenLØSNING eller bekkenLÅSNING. 2 helt forskjellige diagnoser som skal behandles på 2 vidt forskjellige måter!! Svømming er veldig veldig bra, for da får du igang blodsirkulasjonen i hele kroppen som en "starter". I tillegg får du også en mild og fin styrketrening som hjelper til å stabilisere muskulaturen. All trening hjelper uansett. Det aller aller viktigste er å være i aktivitet. Du må selv finne ut hva slags trenging som passer deg best, enten det er svømming, tur i skogen eller timer på helsestudio. Dette vil fysio hjelpe deg med å finne ut av. Jeg vil anbefale deg Aktiv Helse på Brynsenteret, der har de både kiro og fysio som samarbeider om behandlingsmetoder. De som jobber der er unge og nyutdannede med masse ny kunnskap. Bla.a dette med at trening trening og atter trening er det aller beste for kroppen. Du trenger ikke hensvisning fra lege for å gå dit. Tlf er 22 76 05 50. Lykke til uansett hva du finner ut av:) Klem
jua 10.12.05 Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 Hei! Har tenkt å prøve, går hos fysioterapaut og har vært hos manuellterapaut et par ganger. Skal gi det litt tid og om det ikke hjelper skal jeg helt sikkert prøve kiropraktor. Takk for gode råd, god søndag til deg også.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 Veit du med sikkerhet at det er bekkenløsning? Kan vera at det er ein låsning (ikkje det samme) i bekkenet, eller press på isjasnerva. Det er slike ting som lar seg fikse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå