Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Til tross for iherdige forsøk (har faktisk prøvd ALT) går melkemengden bare nedover og nedover og nå er det helt tomt. Syns det er fryktelig dumt, men klarer meg. Men hun klarte ikke å suge før nå da, når hun er 2 mnd... Kan det være noe genetisk som gjør at man nesten ikke får melk, eller er det bare omstendigheter og tilfeldigheter som gjør det? kan jeg klare det neste gang hvis jeg gjør alt rett fra dag 1? og hvordan kommer de til å ta imot meg på barsel hvis jeg forteller dem om problemene jeg har hatt denne gangen? kommer bare til å bli redd for at de skal kjefte på meg fordi jeg ikke klarte det, istedenfor å hjelpe meg til å få det til... nå er jeg ikke gravid igjen enda altså, men det blir vel kanskje flere barn med tiden...
Expat Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Vel, det kommer litt an på. En kjempe sugevillig baby neste gang, og eller god hjelp med oppstarten fra en ammehjelper før og etter fødselen kan gjøre kjempeforskjell! Hør med barsel før fødselen om de har ammepoliklinikk om du har trøbbel neste gang, så får du maks hjelp! Jeg har hjulpet mammaer og har nære venner hvor første og andre baby var svært forskjellige matmennesker... OM du har noe fysisk som stopper melka, så er det vanskelig å si med "bare" ett forsøk... Det går ofte i familier, men våre mødre er dårlige eksempler siden de fikk feil oppstart på sine. Modern "mista melka" ved tre mnd, jeg hadde til trillinger haha... og ammet til 15 mnd...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Min erfaring er at det er forskjell på babyene. Min eldste var prematur, 5 uker, men sugevillig til tusen! Plgdes litt il å begynne med med å få tak, men vi fikk være 7 dager på barsel og fikk kjempegod hjelp og oppfølging der for å få igang amminga. Hadde sikkert melk til minst 1 til, satt etterhvert med glass under ene puppen og samlet opp mens ho patta på den andre. Med nr 2 funka ingenting. På 6 ukerskontrollen fikk vi beskjed om at han hadde lagt alt for lite på sæ, fikk ny time etter 2 uker. 30 gram vektøkning og det var bare en ting å gjøre, gi mme for at han ikke skulle sulte ihjel. Prøvde ALT for å klare amminga, men han fikk rett og slett ikket il å suge på puppene mine. Har veldig flate knopper. Kan egentlig ikke kalle det knopp. Nå med lillesnupp var æ veldig bevisst på ammestilling og vi LÅ og puppet i 6 uker. Æ VILLE og SKULLE få det til. Hver gang vi satt så ville ho ha mer mat etter 1 time. Lå vi så kunne ho sove opp til 4 timer etterpå. Men etterhvert som ho ble sterkere og æ tryggere på at dette fikk vi til, så fikk vi også til å sitte og amme, og nå går alt som en drøm, bortsett fra t ho vil egentlig aldri slippe. Fikk ho bestemme, så pupa vi vel 24 timer i døgnet..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Hei. Hadde det lik som deg første gang. Melka forsvant etter 6 uker, eller æ delammet til hun var 3 mnd. Mye syk selv, lite melk, urolig unge. Jeg fikk et nytt liv etter jeg gav bare flaske. Denne gangen skulle jeg prøve å amme. Men hadde lovet meg at om problemene staret opp igjen kuttet jeg ut med en gang. Nestemann kom og han var mye mer sugevillig, ikke var jeg sår, men ingen melk kom... Ammet og gav tillegg. prøvde alle råd, plutselig etter 1 mnd kom melka. Fikk 50/50 med morsmelk/ nan første 4 uker, nå fullammer jeg.Du må huske at ørlite mm er bedre enn ingenting. Men mme er også veldigbra. Viktigste er at barnet vokser!!!! PS! Synes det er koselig å amme,men det var veldig lettvint med flaske også, så nå "angrer" jeg litt at han ikke får flaske.Han tar nemlig ikke flaske med tillegg, bare med mm, og pumping funker ikke denne gangen... Men en får jo igjen den friheten etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå