Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Fikk Carpal tunell syndrom i begge hender under graviditeten, og det var pga mye vann i hendene. Nå 17 dager etter fødsel er hendene mine fortsat vonde og jeg har følelse kun i lille finger. Det prikker i de pg de er fortsatt hovne, får ikke gifteringen på meg en gang ikke i nærheten. Legene har sagt at jeg kanskje må operere begge hender. Har noen av dere hatt det, og hvor lang tid tok det før det forsvant.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Hadde problemer i ettertid med den ene hånda mi. Hadde kun følelse i lille- og deler av ringfingeren. Gikk til manuell terapeut pga bekkenløsning, og han fiksa hånda med kun to behandlinger. Han behandlet nakken min for å fikse hånda! Kan være verdt å prøve kanskje?
venus Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Var plaget med dette etter fødsel og spesielt på natten. Ble henvist til Nevrolog, men han kunne ikke finne noe særlig galt, og like etter gikk det over. tror det holdt på 4 ukers tid og mener å huske det var tre fingre som var berør (prikking). lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Hei. Jeg har ikke hatt dette selv, men en av mine klienter hadde dette. Hun klarte knapt kneppe knapper i en bluse og valgte å¨ operere- Det skal sies at hun var rundt 50 og ahr ikke merket noe til det i dag 2år senere. Så da vet du dét : )
kyllerylle Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Hej! jeg har også haft carpal tunell syndrom i forb med graviditet. Gik tilsidst til akupunktur,men ved ikke om det var det som hjalp. Det er næsten forsvundet nu 3 mdr after fødsel og min læge mener at det er hormonelt betinget, så håber at du også slipper af med det, for det er ikke sjovt. har stadig lidt prikken men ingen kramper. krydser fingre for dig!
ella71 Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 tenk deg godt før angående operasjon. jeg har operert høyre hånd 2 ganger, begge mislykket. andre gang fikk jeg en nerveskade i tommelen å har nå konstante smerter, i tillegg till prikking og ett tykt stramt ærr in i hånden.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Jeg gikk aldri til legen, men hadde hovne og vonde hender i 6 måneder etter fødselen.... lite følelser og vanskelig å bøye dem. Men nå er det helt over. Var litt rart for jegh ar ikke tenkt så mye over det den siste tiden. Og måtte bøye litt på fingrene... til mon overraskelse så var det jo helt borte.... og når jeg tenker meg om så har det vært helt borte lenge :-)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Det er 5 mnd siden fødsel, og jeg har det enda. Merker at det blir gradvis bedre, så jeg satser på at jeg blir helt bra uten operasjon. Morgenen er verst, da funker ikke hendene i det hele tatt. Våkner og ofte på natten av at hendene er helt "låst".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå