Gå til innhold

Ny her.....lurer på endel :-)

Anbefalte innlegg

Jeg har i løpet av de siste ukene lest gjennom "alt" som står her.Føler jeg kjenner endel av dere-føler iallefall med dere.

Jeg er heldig og har fått barn på den "naturlige" måten.Men hadde ett vondt ekteskap der mannen min truet m selvmord da jeg ville skilles.Steriliserte meg,pga at jeg ikke kunne bruke ppiller eller spiral.Han ville ikke gjøre det-selv om det er enklere for menn.

Nå har jeg møtt mannen i mitt liv-og angrer......

Føler jeg har ett luksus problem i forhold til mange andre,men våger meg inn her fordet ;-)

Er det andre her i samme båt som meg??

Vi skal på samtale til en privat klinikk nå i desember.....

Jeg lurer på om han da må levere en sæd prøve-og dette med 2 dager siden sist gjelder da og?

Jeg er (dessverre) 41 år.......er det noen som vet om vi da kan få 3 forsøk i det private-for prisen av to-eller er jeg for gammel :-(

Ønsker alle her lykke til-det virker som dere har ett flott samhold her :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10876694-ny-herlurer-p%C3%A5-endel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen hit til oss:-)

Vi er her inne av samme grunn alle sammen,og det er jo å få hjelp til å få barn,selv om noen av oss har fra før.

Det er vanlig at mannen leverer en sædprøve,og det for å se på kvaliteten.Det er avgjørenede for behandlingsopplegget,om dere kan få vanlig IVF eller ICSI. Det beste er vel at han ikke har hatt utløsning de siste 2 dager men ikke lengre enn 5,men det er ikke så nøye ved undersøkelsestimen,men under behandlingen. Hvet ikke hvordan reglene er ved 3 forsøk for pris av 2,men det står sikkert på deres hjemmeside. Hvet jo ikke hvilken klinikk du skal på. Men uansett lykke til:-)

Du får iallefall hjelp på privat klinikk med hensyn til din alder.

Det vanlige er at man kjøper en 3-pack dvs 3 hoved forsøk med eggutak osv. Klinikk hausken er den rimeligste privat klinikken her i Norge.Den ligger i Haugesund og har hjemmeside som klinikk hausken som du kan søke opp.

Ca 42000 for en 3pack. Mange eldre har fått hjelp av hausken.

Ellers med sædprøver så er det som ann-ch skriver.

Dere må også ta blodprøver for diverse sykdommer b.la hiv, hepatitt og hormon nivå av deg.

Lykke til

hej du

Det var en kjedlig historia du har bakom dig. Hoppas du kan få den hjelp du behøver.

Vi prøvde oss i det offentlige men jag var før gammel (40 år). De har en åldersgrens på 38 år. De sa att om jag hade varit som en 35 åring i kroppen så kunde de kanske vurdert det men de menade att jag var som en normal 40 åring. Vid privatklinikk har jag fått en helt annan vurdering som jag tror stemmer mera. Man skenner oftast best sin egen kropp.

Jag er idag 41 år jag og. Vi går på Aleris. En konsultationstime koster ikke så mye så det kan kanske vare en ide att gå til ett par klinikker før att se var de best kan hjelpe er. Lycke till

Takk for koselige svar :-)

Vi har fått time hos Hausken i midten av desember...Har lest så mye fint om han her,at jeg ringte der.Men glemte jo å spørre de om endel jeg lurte på i telefonen...vil jo ikke mase for mye heller....

Vi bor noen timer unna Haugesund,men det er det sikkert verd :-)

Jeg er redd for at de avviser oss med en gang.....bla pga alderen......noen som vet om de gjør det-eller prøver de uansett hvor utgåtte eggene mine er??

Jeg ser det er ett eget forum for oss godt voksne her.....det er jo litt ok.

Men jeg har lært mye her og :-) Så jeg kommer nok til å bli her og mase litt.....

Ønsker dere lykke til alle sammen.Ha en fin søndag

venni

Hei Venni :o)

Jeg tror ikke du skal frykte at de avviser deg med en gang pga alder.

På private klinikker er det mange som er eldre enn deg !

Ønsker deg lykke til,tror at Dr.Hausken er et godt valg !

Hilsen vilsågjerne

Annonse

Takk for oppmuntringene :-)

Jeg har vært inne på diskusjonsforumet for de litt "eldre".

Men det virker som de fleste der prøver naturmetoden......med mye pes for mannen ;-) Det er jo ikke noe vits for meg

Så kanskje jeg og hører til her alikavel.

Føler at dette er et koseligt forum.....der alle støtter hverandre.

Jeg kan ikke snakke med noen venner eller familie om dette.

De mener at jeg er for gammel eller har nok barn!

Men det er vondt å ha møtt HAN tyve år forsent.....Jeg vil ihvertfall gi dette en sjanse........såhar vi ihvertfall prøvd :-)

Klem fra Venni

Førsår ikke varfør folk ska hålle på og masa om ens alder, man er ikke eldre en man skenner sig. Jag har merkt att de fleste som komenterer det er folk med fler barn. Jag får hele tia høre om att jag har ju en og det ska jag vara glad før. Og visst er jag det men jag har lært mig hur lett det er att miste noen, og jag tenker hele tia på att viss det sker oss noe så blir hon helt alene. Får stor angst bara tanken streifer mig.

Andre borde bara si, så kul håppas ni lyckas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...