Gå til innhold

Noen som har noen tips for å få melk til fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg VIL/SKAL amme.

Noen som har noen råd ? Leste her inne at det er noen som har melkspreng allerede, jeg har ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at melken kommer i gang skikkelig först etter födsel, gjerne dag to eller tre. Mange som er unödvendig bekymret for ikke å få melk, så får de sjokk når de våkner noen dager etter födselen og puppene har eksplodert og melken bare renner!!! Det var veldig merkelig å oppleve det! Men ble jo glad for det:)

 

Har ingen råd jeg dessverre, ville bare si min erfaring og hva jeg er blitt fortalt. Slapp av, spis og kos deg så skal du se du snart er melkeku!!!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanligere med melkespreng under graviditeten når man har gått gjennom det før. Jeg har ikke melkespreng i det hele tatt, men er ikke noe bekymret.

Hormonene som styrer dette ordner opp, regner jeg med:) Tror noe av det viktigste man kan gjøre er å prøve å slappe av, og ikke bruke opp kreftene sine. Spesielt siste tiden før fødsel, for all del ordne og styre, men passe på å hvile innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer meg inn her fra novemberklubben. Har termin om 15 dager og venter mitt 4.barn: Melka kommer. Jeg har ikke hatt noe melk før etter fødselen med noen av mine, men da har det kommet i overflod, etter 2-3 dager.

Bare ikke stress. vi er laget slik at produksjonen blir tilpasset etter hvor mye barnet drikker,- og det ordner seg i de aller aller fleste tilfeller hvis man bare er innstilt selv på å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Som hun over her skriver... Jeg har aldri lekket melk eller hatt melkespreng før fødselen. Dette er min tredje. 3.døgnet etter fødselen har melken kommet for fullt begge de forrige gangene. Før det har jeg hatt litt råmelk.

Det at du ikke merker noe til melka før fødselen kan du heller ta som et positivt tegn på at kroppen fungerer akkurat som den skal. Ingen behov for melk før ungen kommer nemlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka mi kom ikke før 6. dagen (e. fødsel) og jeg fullammet i 6 mnd. Ikke stress og legg barnet til brystet hver 3. time. Jeg fikk beskjed på sykehuset å pumpe i tillegg, men det var sikkert fordi det tok så lang tid før melken kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...