Gå til innhold

Spm ang bugaboo cameleon.. Og vogn generelt..

Anbefalte innlegg

Har noen spm ang valg av vogn..

Har f.eks hvilken årstid barnet blir født på noe å si for vogn valg?? (termin i mars...)

Jeg har sett en del på bugaboo cameleon.. Er den grei å bruke på grus eller snø?? Må man evnt kjøpe vinterhjulene i tillegg??

Vogna ser temmelig avansert ut.. Er den lettere å regulere fra det ene til det andre enn det ser ut til..?

Er den stabil og tåler litt?? den ser litt skjør ut liksom..

Er det noen som har noe negativt å si om vogna som man kanskje burde vite om før man går til innkjøp...?

Håper noen har noen svar.. Dumt å bruke så mye penger på ei vogn hvis den bare er oppskrytt..

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har bugaboo som andre vogn, og etter MYE vogntitting og leting ble den til slutt den. Min baby ble født omtrent da du har termin, og jeg trodde dermed jeg ikke trengte så stor bag. Trengte jo ikke diger pose på våren.. Men, når baby er 4mnd og har vokst ut av bagen angret jeg meg. Så da ble det bugaboo.. Hadde egentlig sverget at jeg aldri skulle ha den, syns den var så stygg.

Men, så begynte jeg å sjekke ut egenskapene dens, og da var det til slutt et enkelt valg. (Vel, sto mellom den og Easywalker Sky, men kun B som har vendbar sittedel..).

Jeg syns den er stabil og tåler litt, lun, veldig dyp og god bag, ergonomisk riktig sittedel, vendbart styre, vendbar sittedel/bag, teleskophåndtak, lett (kun 9kg -og vekten betyr mer enn jeg trodde!), kan brukes hele vognperioden, god plass under osv.

Bor selv på landet og triller både på asfalt og grus. Den har overrasket meg veldig med hvor bra den er på grus! Var en langhelg i Oslo i høst, og møtte flere hindringer på fortauene i byen der enn på grus- og skogsveiene her! Helt motsatt av hva jeg mente/trodde om vognen på forhånd.

Jeg ville definitivt kjøpt vinterhjulene -se eget svar fra meg i innlegget om B på vinterføre..:)

Jeg oppfatter den ikke som vanskelig å regulere hit og dit. Er med god bruksanvisning, både skriftlig og på DVD, pluss vedlikeholdssett.

Hvis jeg skal komme med noe negativt er det at oppbevaringsbagen under er litt vanskelig tilgjengelig når en bruker bagen. Men det er kanskje bare en vanesak, hadde enklere tilgang på den forrige vognen, men veldig dårlig plass -så..

Jeg vil anbefale den på det varmeste, og skulle det skjære seg og du ikke får det til med den (men ennå til gode å høre om noen..) så er bruktprisene på Bugaboo langt høyere enn andre vogner -altså en bedre "investering" rent økonomisk:)

Forresten veldig mye info og en god del lenker om Bugaboo på nybaktmamma.com sitt barnevognforum. Leste endel der før jeg selv bestemte meg..

Lykke til med marsbabyen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...