Gå til innhold

Noen som har begynt å få vann i kroppen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde ikke det for det syns ikke, men jeg skulle sette på meg noen støvletter i går, og de klemte forferdelig over okla. så har nok litt vann allikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at jeg må inrømme at jeg har litt vann, da ringene mine på fingrene begynner å bli litt stramme.. men ikke verre enn at jeg plages ikke av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora sa til meg forrige uke at jeg har begynt å få litt vann, mest i bena. Legger selv mest merke til det på kvelden når jeg tar av sokkene. Merkene er mye tydligere enn de vanligvis er. Men det er vel noe som følger med graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser det.

Fingrene blir litt tjukke og "pløsete". Leggene blir tjukkere og anklene blir litt borte. Sokker gir djupere merker enn hva som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan kan du helt sikkert vite at det er vann å ikke flesk??

Jeg får ikke på meg ringene jeg heller, men merker ikke noe vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ganske bra med vann i armene og det har sprengt litt i de, kan nesten kjennes litt ut som jeg har senebetennelse da det kan verke litt i leddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nokk en del vann i kroppen. Fått det de siste ukene. Fingrene å føttene begynner å bli litt "pølsete". Knokklene på hendene ser litt ut som barnehender, hehe. Å ringer får jeg ikke på meg lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på om det blir veldig mye tydeligere merker av sokkestrikken på leggen.

Du kan også spørre jordmor på neste konsultasjon. Det er et av punktene på helsekortet (ødem), så hun bør egentlig spørre etter det. Klassifiseres fra 0 - 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett at det har stått på helsekorte jeg... men, men da lærte jeg noe i dag også. Her står det 1 fra første kontroll også. For ganske lenge siden flyttet jeg gifteringen fra høyre til venstre hånd, og nå har jeg vel ikke brukt ring i det hele tatt de siste 2-3 ukene i alle fall.

 

Har hatt etter min definisjon "knakk-pølse"-fingre en stund nå, øm i leddene har jeg også vært, men har så tynne fingre til vanlig at det er ingen andre enn meg som ser at de er opphovnet, for alle andre ser de helt normale ut... ;o/

 

På gravid-yoga time forrige uke så lærte vi noe så enkelt at å bøye (knipe) fingrene hardt innover (bare fingrene, ikke knytt hånda) vil kunne hjelpe, og det har det gjort også. Det samme for hendene ta armene opp og ned i "bølgebevegelser" samtidig som du "vinker" med hendene og for føttene, ligg på ryggen, løft det ene benet opp og ned samtidig som du "vinker" med fotbladet, bytt ben etterhvert. Helt utrolig at så enkle virkemidler gjør så mye, jeg har i alle fall vært mye mindre hoven den siste uka :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Vannet har definitivt kommet.... Hovne fingre, ben og litt "puffy" ansikt. Best om morgenen, og så blir det verre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...