Gå til innhold

slutt med yndlingssporten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel i uke 6 og gleder meg masse!! Er fôrrytter og lurer på når jeg skal slutte å ri med en gang? Veldig usikker på dette...noen som har råd / erfaring? Redd for å gjøre noe galt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hej:) er selv i uke 6 å har to hester og jeg rir, mine er trygge og rolige så jeg ser ikke på det som noen bekymring, men tar det rolig og skritter helst på tur, og velger galopp frem for trav, siden dette humper en del;) men er du usikker så bare ta deg skrutte turer, men du må ikke dette av, det er det som er faren, så du må nesten vite selv hvordan din hest er osv, jeg rir kun fordi jeg har hester som er 100% rolige. å dem stoler jeg på, men jeg rir ikke andre sine hester nå;)

så er hesten snill og grei så for all del ri til du ikke klarer mer;)

men unngå dt tygste stall arbeidet som å bære vannbøtter/sponsekker osv!

å IKKE ri barbak, da er det større sjangse for å dette av;)

Skrevet

Hei...takker det var godt å høre!! Vel hesten jeg rir er av type sportsponni og nok ikke en veldig rolig type. ;-) la være å ri på tur tror, han blir så hissig på en måte vet du. Men bane, rolig skritt og trav ( helst lett ) burde gå greit tror.

Åssen har du det ellers? Formen din er bra? Har du vært til kontroll alt?

Skrevet

det går nok bra skal du se;)

var litt kvalm de første dagene, men nå føler jeg meg helt fint;) er litt trøtt å ømme bryst og litt murringer men ellers er det kjempebra;)

nej har ikke vert enda, skal til legen den 21 november;)

enn di form da??

Skrevet

Hei,

stortsett bra. Glad for hver dag jeg er ikke kvalm! For det er noe av det verste jeg vet!! Er ganske så trøtt om dagen og føler meg tom for energi, ømme bryster ja, litt halsbrann og mer spyddproduksjon enn vanlig. Men gleden overvinner alt :-))

Var innom legen 7.11. Fikk ny time for des. UL kunne en selvfølgelig ikke se mye...!

Regnet ut 07.07.08 som termin...;-)

Du bor ikke, helt tilfeldig, på Sørlandet??

Skrevet

ja det tar litt mer energi og ha en spire i magen;) kjenner meg en del trett til tider, men ikke noe gale;)

er ikke fra sørlandet nei, bor i ålesund i møre og romsdal;)

Skrevet

Hei!

Du må selv kjenne hvor lenge det kjennes greit ut å ri, både fysisk og mental. Hadde veldig lyst til å ri lengre, men fikk slik "sting" i siden så jeg greide ikke trene mer.Red ellers aktiv, både dressur og sprang til uke 28 (små hindre siste tiden, vel og merke) og bare på min hest som jeg kjente. Red på tur fram til uke 36 (lillemann kom i uke 38). Noen velger å trappe ned ridningen tidlig, andre sent. Det må bli opp til hver enkelt å avgjøre når det er på tide å ta det med ro.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...