Gå til innhold

Hva er de styggeste navna du vet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Oliver

Kristoffer

Bengt

Brage

Knut

Geir

Roger

Kay

Arnstein

Are

Mads

Truls

Odd

Arild

Frank

Morten

Jon

Tommy

Tom

Ragnar

Mange, menge fler..

Josefine

Mona

Marte

Klara

Trine

Kari

Cathrine

Line

Lene

Ann

Siri

Isabella

Ida

Mange flere her å..

Når noen legger ut en liste over navn de mener er "stygge", så vil jeg tro det er fordi de forbinder de med noen ikke-snille folk, ikke fordi navnene i seg selv er stygge. For eksempel har jeg et par navn som jeg aldri ville brukt på ungen min, rett og slett fordi jeg gikk i skole sammen med noen som hette det samme, og som var skikkelig ekle med meg! Navna i seg selv er sikkert fine nok..

Akkurat det samme er trådene om "bondenavn" eller navn som er "harry" (hva nå enn d e t er...), som har vist seg på navnedebatten i det siste.

Tror vi må stole litt mer på oss selv og ikke bry oss så mye om hva andre på bim mener

sofie(typisk at min niese ble hetende dt da...:/)

trude

turid

tea

tobias

sander

oscar

henrik

syntes ikke noen burde tenke hva ANDRE syntes når de velger navn til barnet sitt uansett.det er lov å mene noe å tenke selv.bryr meg ikke det minste hva andre syntes om navna til ungene mine og jeg holder meg for god til å kommentere andres navnevalg hvis de ikke spørr meg rett ut hva jeg syntes selvfølgelig

Annonse

Mange av navnene her er jo vanlige navn! At de er stygge er en subjektiv mening, men jeg kan ikke si meg enig med alle meningne :)

Navn jeg synes er direkte stygge, er navn som f.eks slutter på grimm (som betyr stygg) eller navn som blir pinlig å si høyt (f.eks Eindride).

Da tenker jeg at foreldrene ikke kan ha tenkt på at barnet kan bli mobba... På noen dialekter bruker man jo grimm som et vanlig ord når man skal si at noe er stygt.

Grim; "den som bærer maske, visir eller hjelm, evt en som lurer en annen, brukt mye som siste ledd i mannsnavn"

Er i nyere tid brukt på samme måte som ordet stygg eller fæl ja...

Men jeg synes det er et tøft navn. :)

Gidder ikke å ramse opp alle navnene jeg ikke liker, for halvparten av dere har sikkert unger som heter det. Jeg liker ikke guttenavn som slutter på -as (Andreas er greit, sikkert fordi jeg kjenner så mange voksne som heter det. Det er likevel altfor mye brukt.) Og så liker jeg ikke altfor pinglete og feminine navn, sånn som mange av poppisnavnene nå for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...