Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på sånn kikkhulls operasjon jeg...

jeg kan få en sånn viss jeg vil.

vi har prøvd å bli gravide en stund nå, jeg hadde en MA i april 2005, og har ikke hatt noe hell siden...

mannen min tok en sæd prøve som var god, så nå er d min tur...

men; noen som har tatt en slik operasjon?

Hvordan gikk det med dere ang graviditet?

vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10874658-hei-alle-slitere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var gjennom en sånn i august. Fant ingenting galt, men er fortsatt ikke blitt gravid. Prøvd i snart 1.5 år nå uten klaff. Og de finner egentlig ingenting galt med noen av oss, så vi er vel det man kan kalle uforklarlig ufrivillig barnløs.

Det kan lønne seg å takke ja til en sånn operasjon. Da får du i alle fall klarhet i om du har tette eggledere, endometriose eller pco/pcos. Eller om det er andre ting som gjør at du ikke blir gravid.

Lykke til

Jeg hadde en slik i september. Det var en enkel og grei operasjon. Var støl og hadde vondt for å komme meg opp av senga selv i to dager, men etter tre dager var jeg oppe og gikk igjen. Siden man ikke skal løfte o.l. en stund etterpå, så var jeg sykemeldt i 13 dager (mye løft i jobben min), og jeg fikk en hard dom etter lap`en, så sykemeldinga gjorde også til at jeg fikk tid til å komme meg ovenpå psykisk etterpå.

Kan anbefale en slik operasjon, for da kan man bekrefte/utelukke ting enkelt og greit. For min del ble det påvist at begge egglederne var tette, og den ene fjernet de, så dommen var hard, men likevel er det bra å vite hvorfor ikke vi får barn. Er verre å gå rundt og ikke vite.

Er det laproskopi du snakker om? Vi har prøvd i over to år nå, og de har foreløpig ikke funnet noe galt med noen av oss. Gynekologen har sendt inn søknad om ivf og laproskopi, så det blir spennende å se om de finner noe der. Har en del symptomer på endometriose.

Jeg er også spent på den operasjonen, og spesielt på resultatet etterpå.... Men det er vel bedre å få vite?!?!

Lykke til!

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...