Bonita Skrevet 10. november 2007 #1 Del Skrevet 10. november 2007 Hei Har litt lyst å høre hva andre får av behandling for PCOS. Og ikke minst virkninger av behandlingene. Først litt om meg. Min mor mistenkte PCO allerede da jeg var 13 år, hadde mensen i opptil 3 mnd, en gang i året. hadde min første gyn.undersøkelse da - anbefales ikke!! Ble sent til gyn.pol.klinikk på sykehuset da jeg var 19 av fastlege, første gyn. utbryter "den ene eggstokken din er minst dobbel så stor som den andre". - Veldig beroligende. Fikk etterpå en annen gyn. som ikke sa noe om diagnosen, bare at det ikke var kreft, og dersom jeg ville ha barn, var det bare å gi beskjed. Giftet meg da jeg var 30 med en helgepappa, men vi vil også ha egne barn, så jeg ble sendt til ny gyn. av fastlege, og startet med Metformin. Nå er jeg 31 og litt, går på Metformin 3x850, Levaxin 1x50µg, Pergotime 2x50mg, Progynova 2x1mg og Primolut 3x5mg. Ikke alle hele tiden heldigvis, men nok til å bli kjent med en del bivirkninger. Av Metformin har jeg fått diare, tidvis så kraftig at det er heller en foss, og det er faktisk litt morsomt å legge hånden på magen og kjenne maten gå gjennom tarmene, for ikke å snakke om at det er hørbart. Pergotime som mange har bivirkninger av hadde jeg bare en - den hjalp mot den ekstremt løse magen jeg har hatt fra metformin. Primolut begynner jeg med på mandag, tror jeg har hatt en gang før, og likte ikke magekrampene jeg hadde da. Dersom vi blir gravide, håper jeg på gutt, jeg vil ikke gi dette videre. Hos oss ligger det i familien, foruten meg har også min mor, mormor og søster, som jeg vet om PCO/S. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10873988-piller-opp-og-piller-ned/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå