Gå til innhold

crabsticks????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvet at en ikke skal spise skalldyr, som krabbe å hummer å reker når en er gravid.. gjelder de crabsticks åssa??

Fortsetter under...

Skrevet

uh... ikke reker? Gosj. Gjelder det rekesalat, eller er rekene i salaten så gjennomarbeidet/kokt/whatever at det går greit? Eneste jeg greier å få i meg når jeg er på mitt kvalmeste er brødskive med rekesalat :(

Skrevet

akkurat de vet ikke jeg.. sist gang jeg var gravid, fikk jeg beskjed med jordmor at eg ikke skulle ete sånt, kansje en skive, mn ikke soise meg mett på sanne skalldyr.. å nå har jeg vorte sååå hekta på crabsticks:/

Skrevet

Det er ikke krabbe i crabsticks, så det ville jeg spist med god samvittighet. Det er godt!!

Skrevet

Måtte inn og sjekke matportalen, for jeg mente jeg kunne spise skalldyr. Og dette står:

Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:

* Blåkveite over 3 kilo.

* Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.

* Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever.

* Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).

* Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).

Skrevet

Reker og skalldyr er godt,og det er som sagt over her, helt okey å spise når man er gravid..

Crabsticks er laget av imitiert krabbekjøtt,dvs kjøtt av fisk. Tror det er en type torskefisk som brukes,og kunstig krabbesmak.

Helt ufarlig og veeeldig godt.. Mmmmm

Annonse

Skrevet

Puh, da kan jeg mumse rekesalaten min med god samvittighet, altså :) *glad*

Skrevet

Det er ogsaa et annet tips her, og det er at det meste som har vaert DYPfryst, kan man spise. Og crab sticks vet man jo har vaert dypfryst. Selv spiste jeg sushi ogsaa forrige svangerskap, vel og merke naar jeg visste den hadde vaert ordentlig i frysen foerst. Det samme blir jo for biff, for eksempel, biff man selv har hatt i dypfrys og som man selv steker, kan jo vaere hvordan man enn liker den... =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...