Gå til innhold

Da gir jeg opp ammingen (etter bare 2 uker) :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt fryktelig mye vondt i brystene,og stort sett bare pumpet den siste uka. Dette har gått over nå,så jeg er i grunnen fit for fight igjen. Men småen får så forferdelig mageknip av mm. Har forsøkt med mme,og da virker han mye mer fornøyd og uten vondt. Det er i grunnen trist. Jeg er ingen ammefanatiker,men jeg synes det er trist at småen mister akkurat den kosen det er å ligge til brystet. Nok av mat hadde jeg også,så han manglet i grunnen ikke noe. Har bare ikke hjerte til å se at han ligger og har vondt i magen fordi han har fått mm. Så hvis ingen har noen geniale råd,gir jeg meg (ganske slukøret) med ammingen for denne gang...:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du da? Det kan jo være at lillen får vondt i magen pga av noe i kostholdet ditt?

Det hadde jenta mi iallefall i starten.. Og når babyen er bare 2 uker så er det normalt å ha vondt i magen..Husk alt det som skal passere i tarmene osv.. Det er jo helt nytt for lillemann også=)

Trist at du ikke kan amme, siden du vil det og kunne det.

Skrevet

Se gjennom ditt eget kosthold ja, og ikke spise de typiske ¨gassdannende¨ typer av mat, når ting roer seg kan du forsiktig gjenintrodusere en og en ting.

Barnet ditt kan ennå ha urolig mage etter fødsel, mulig han har fått i se litt for mye fostervann??? Snuppa mi slet en del med magevondt de først 3 ukene, og det var ikke kjekt å se på, men det roet seg deg også.

Smertene du beskriver er jo ikek så veldig uvanlige i begynnelsen, ikke moro men heller ikke unormalt.

Kontakt en ammehjelper nær deg - ammepoliklinikk , helsestasjon, få hjelp før du gir deg helt!!!!

gå på ammehjelpen.no

Skrevet

jeg syns også det er litt tidlig å gi seg. Det gjør ofte vondt å amme i starten, jeg slet veldig første 4 ukene faktisk. Hadde lyst til å gi opp, men orket nesten ikke tanken på å begynne å koke flasker etc:-) Dessuten er jo puppen med over alt:-)

Jeg hadde veldig vondt og var sår (hadde en som sugde HARDT og lenge). Dessuten hadde min også vondt i magen første uken, før jeg fant ut at det var pga jeg drakk brus:-( sluttet med det, og merket forskjell med en gang. Siden du har nok melk ville jeg prøvd å tenke gjennom om det kan være noe du har spist som gjør at han får vondt i magen. Er jo noen sikkerstikk da, som nesten alltid gir vondt, det kan du sikkert finne ut av på ammehjelpen.no, men hos oss var det altså brus (gjelder også farris og alkoholfritt øl, alt med kullsyre).

Skrevet

Hvis han får like mye vondt hele tiden så kan det være noe du spiser/drikker hver dag. (og ikke noe du har hatt til middag en dag liksom).

Kan f.eks være te, kaffe, sjokolade, brus, melk, det brødet du spiser etc.

Prøv litt til om du orker, det er så altfor lett å angre om litt og da er det så lite du får reversert beslutningen!

Ang såre pupper så vil det komme seg. Jeg gråt hver gang jeg ammet de første tre ukene, men nå etter 2 mnd så er de så herdet at jeg nesten ikke kan tro at det var vondt en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...