Gå til innhold

Opr GBP og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opr GBP (Gastric ByPass) i Mars 07, og er nå gravid i 8. uke, med termin 26.juni 08.

Vi har prøvd og feilet 4 ganger før. Har da endt opp med MA. Legene har ikke ment at det har hatt noe med overvekten å gjøre, men jeg har hele tiden følt det.

Og nå som jeg har gått ned 48 kg og blitt gravid, så viser jo UL akkurat det. Denne gangen ser det virkelig ut til å gå bra! Alt er normalt og hjertet slår... så langt har vi aldri kommet før!!!

Kroppen min tåler et svangerskap mye bedre nå, jeg orker alt jeg vil i motsetning til før og jeg har et helt annet overskudd enn tidligere.

Alt er bare LYKKE!!!

Er det noen flere i samme situasjon? Noen andre med slankeopr som har blitt gravid ettterpå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble operert i januar 07, og ble gravid i mai, snaue fire måneder etter operasjon. Alt har gått greit så langt, gikk fortsatt ned ti kilo etter graviditeten startet, men har nå begynt så smått å legge på meg igjen. Var nede i førti minus på det meste, men tror nok jeg legger på meg ti igjen (lagt på meg to-tre fra laveste vekt nå i uke 28). I følge legen er et svangerskap mindre risikofylt nå som jeg ikke er så overvektig, men jeg har slitt en del med ulike mangler, og er til en hver tid ganske så slapp. Forrige svangerskap var jeg ganske så sprek hele veien, denne gangen sliter jeg med det meste. Tror nok det var tidlig å bli gravid så kjapt, det var heller ikke planlagt, men et lykkelig uhell :-) Men uansett sies det jo at alle svangerskap er forskjellige, så kan hende det ikke har noen sammenheng.

Er veldig spent på hvordan det skal gå med vektnedgangen etter fødsel. Har fortsatt ca 20 kg jeg ønsker å bli kvitt. Vet du noe om hvordan graviditeten påvirker vektnedgangen forøvrig?

Skrevet

jeg er gravid i uke 16 nå. får ekstra oppfølging på Rikshospitalet. skal også ha hyppigere blodprøver fra aker sin side.

Skrevet

Så spennende!

Du har jo kommet langt og alt ser bra ut med barnet?

Jeg vet ikke noe om hvordan det påvirket vektnedgangen. Når vi gikk på startkurset på Aker, var det en i brukerpanelet der som var blitt gravid veldig tidlig. HUn hadde oxo, som deg, sluttet å gå ned etter en stund, men hun var fortsatt gravid når hun var der, så jeg vet ikke hvordan det gikk med henne etterpå. Skulle gjerne visst det :o)

Vet ikke om man går ned igjen etterpå. Man har jo fordelen av opr 1-2 år. Etter det begynner jo tarmen å suge opp næringsstoffer som før... derfor tenker jeg at man sakte men sikkert vil fortsette å gå ned iløpet av 1 1/2 år ihvertfall.

Jeg var veldig stor før opr, så jeg har mye å ta av... skulle fortsatt gjerne gått ned 40 kg til, men har innsett at det ikke kommer til å skje, og det er helt greit.

Skrevet

:) ja vi skulle vel ønske å gå ned alle litt til . jeg vil hels ned 20 eler 25 kg til. jeg da. om du var i starstgruppe 3 så fikk vedkommende en velskapt liten en .. husker ikke om det var jente eller gutt.

• 1 måned senere...
Skrevet

hei. jeg er operert for 2 år siden.. og siden den var vellykket har jeg ikke lengre no på disse sidene å gjøre lengre :P jeg ble gravid no i høst men mista desverre, men det har nok ingenting med operasjonen å gjøre.. det er hardt for kropen å bli gravdi så tidlig etter en operasjon derfor legene sier man skal vente minst ett år.. men hvis man blir det så for fosteret alt det trenger, så det er ingen grunn til bekymring.. hvis kroppen mangler noe er det din egen kropp som får mangel.. lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...