Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg om Kerastase hårkur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Vi har hatt sett mye positive resultater av den. (i frisørsalongen)

Nå er det 2 forskjellige av den. Den ene skal taes over 6mnd den andre over 10 dager.

Ved hormonelle årsaker og etter graviditet holder det med den på 10 dager. (den på 6mnd er mest beregnet på menn som er i ferd med å miste håret for alltid, der vil de beholde håret litt lengere)

Vi hadde en kunde på jobben som mistet mye hår, hun var en eldre dame som slet mye med det. Når du vasket håret hennes, tettet hun vasken med hår. Vi vasket håret hennes en uke etter at hun startet på kuren og da mistet hun kun 4 hårstrå. Ellers får vi generelt god tilbakemelding på den. Har ikke brukt den selv enda, men skal absolutt gjøre det når jeg begynner å miste hår.

Grunnen til at den virker (sånn teoretisk) er fordi når du mister hår har du begynt å produsere et belegg som legger seg i hodebunnen. Det dekker til hårsekkene slik at håret detter av og det nye klarer ikke å komme gjennom. Denne kuren renser bort dette belegget.

Shiny83, stemmer det at jo oftere man vasker håret jo mer hår mister man i det store og det hele? Så det lønner seg vel å la hodebunnen få hvile noen dager mellom hver hårvask av hensyn til håravfall - hvis man er disponert for hårtap???

Skal jeg ha noen nytte av Kerastase mot håravfall, må jeg vel bruke både sjampoen mot håravfall og det spesielle middelet man skal smøre inn i hodebunnen som skal hindre hårtap?

Hei igjen. Tror ikke det skal ha noe for håravfall å si om hvor mye du vasker håret. Grunnen til at man ikke skal vaske håret ofte er fordi man hele tiden vasker bort det fettet som ligger der (noe det skal være litt av for at hodebunnen ikke skal bli tørr) Dermed produserer kroppen mer fett og det blir vanskeligere for deg å la det gå noen dager mellom hver vask.

Nå ble jeg litt usikker på hvilken hårkur mot håravfall du snakker om. Den jeg tenkte på er Kerastase L`aminexil.

Det er den du smører i hodebunnen. Du trenger da ikke sjampoen eller noe balsam. (Du kan evt kjøpe sjampoen og bruke den hvis du merker at du begynner å miste hår igjen). Men det blir sannsynligvis ikke nødvendig hvis det kun er på grunn av graviditeten du mister hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...