Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Usikker på skrivemåten da man får treff på begge ved Googlesøk. I går tok jeg meg et glass vin til maten (kun 1 glass altså). Har gledet meg til dette siden i fjor!!! I natt kom fenomenet tilbake for fullt etter at jeg har vært fri for symtomer i nærmere 4 uker (siden sneipen var 6 uker). Hadde skikkelig problemer med dette i begynnelsen av ammingen. Da spiste sneipen godt mens jeg satt og gråt av smerte mens jeg bet i noe for ikke å skrike. Det gjorde så vondt at det gikk rier og det som verre er en høy gang. I natt måtte jeg legge på varme omslag etter ammingen. Brystvorten fikk samme farge som flagget vårt:o) nemlig vekslet mellom rød, hvit og blå igjen. Ikke noe å si på nasjonalfølelsen nei. Ah, digresjon... Mitt spørsmål er om noen som kjenner dette fenomenet tror at det ene glasset med vin kan ha utsløst dette igjen???
Expat Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Huffda! Egentlig er det ikke logisk i det heletatt at det skal gå sammen, for effektene er motsatt... Men kanskje det er sånn for deg? Skal spørre de andre ammehjelperne om de har hørt om dette...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2007 Tusen takk for svar, Expat! Hvis jeg evt må holde meg unna alkohol så må jeg jo det, men må jo innrømme at det kunne vært fint å ta et glass til god mat en og annen gang:o)
Expat Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Fra mine raynaulds-lidere sier de at det ikke er logisk... Har det vært noe sårhet eller sopp som har satt inn?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Har ikke sopp eller annen sårhet heller. Må legge til at det ble mye bedre i løpet av natten, så i dag er jeg nesten normal igjen. Andre ting jeg har gjort annerledes i det siste er å begynne og spise litt bukkehornfrø pga produksjonen. Tror neppe det har noe å si. Vel, eneste måten å finne ut noe mer på er vel egentlig å ta meg et glass vin til:o) Hvis det da slår til igjen så er jeg vel en av de ytterst uheldige da, hehe! Takk for at du sjekket litt rundt dette for meg!
Expat Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Vil GJERNE høre om det slår til igjen om du tør en gang til! For vi lærer alltid noe nytt...
Expat Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Mine kilder tenker på garvesyren i rødvinen(det var det sant, en tørr rødvin?). Har du ellers tilløp til migrene iblant?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 13. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2007 Artig du skulle spørre om det gitt... Ja, jeg har tilløp til punktsmigrene. Dessuten har jeg aldri tålt viner med mye garvesyre i spesielt bra. Drikker derfor kun 1 kanskje 2 glass vin av gangen siden jeg reagerer ganske sterkt (når jeg ikke ammer altså). Drikker jeg mer enn det sovner jeg ikke, og det kjennes ut som hele tømmermannslauget har årsmøtet i hodet mitt dagen etter. Liker vin veldig godt, men det blir jo bare moderate mengder jeg tør våge meg på. Går teorien ut på at garvesyren ødelegger for meg her også kanskje?
Expat Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Jada, garvesyren her igjen! Den trekker sammen de små blodårene. Det betyr, imidlertid, at hvitvin er et bedre alternativ for deg, kanskje? Hør med vinmonopolet om viner med veldig lavt nivå med garvesyre...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 14. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2007 Takker og bukker for svar! Skal sjekke ut det du sier. Vet at det finnes noen røde som også har lavt garvesyreinnhold. Hvitvin er jo ok det også altså. I verste fall må jeg holde meg vekk fra de røde. Tenker man stort på det er det jo absolutt verdt å vente noen måneder til selvfølgelig;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå