drømme_mamma er gravid Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 vi skal i alle fall ikke ha sengehimmel, men kanskje sengekant...men tenker da må jeg løfte hodet hver gang jeg skal titte inn til babyen på natta
Beama Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Sengekanten er med på å gjøre det lunere for babyen. Og når babyen begynner å bevege seg rundt nedi der så gir den en beskyttelse mot å slå seg og sette fast armer og ben i sprinklene. så jeg skal garantert ha sengekant. Men det går jo helt fint uten å selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Vi hadde ikke sengekant til datteren vår.Det gikk helt fint det:)
Piken på landet Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Vi hadde ikke til å begynne med, men måtte kjøpe etter kort tid. Hun stakk armer og ben ut mellom sprinklene, noe som hun våknet av ettersom hun ikke fikk bevege seg slik hun ville. Hun ble også liggende med hodet helt inntil de harde tresprinklene, så ikke noe godt ut. I tillegg er jo sprinkelsengene så svære til en nyfødt beibi, og en sengekant er med på å gjøre det mye koseligere og lunere oppi der. Jeg hadde ikke vært i tvil om å kjøpe ihvertfall.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Løfte hodet? Fordi du skal ha senga ved siden av din? Det skal du vel ikke så lenge, så du kan sikkert prøve uten til å begynne med. Min sønn er en ål i søvne og ender alltid opp med ansiktet eller hodet inn mot sprinklene, så jeg er veldig glad for at vi har kant. Men de første månedene spilte det nok ingen rolle. Nå er han to, og jeg håper han klarer å sove i voksenseng når lillebror kommer.... Kommer nok til å åle seg rundt i den også, tenker jeg. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Brukte ikke sengekant før han var 5 mnd. Da først begynte han å bevege seg i senga, hadde rullet i et par mnd på gulvet allerede, men lå roligere i senga. Han bruker fortsatt sengekant, skal snart få stor seng. Landsforeningen for uventet barnedød (Norge) sier såvidt jeg vet ingenting om sengekant, men vet at det finnes land som fraråder dette pga krybbedødfare. Tror de mener at det blir mindre sirkulasjon av luft i senga. Men det er jo endra mindre sirkulasjon i vogger etc. Vi skal ikke bli hysteriske, men kanskje vi kan vente med å montere kanten til barnet trenger den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå