Gå til innhold

Sur, lei og nedstemt

Anbefalte innlegg

Nå har det begynt å gå på humøret løs. Jeg går nå inn i 8. uke med kvalme, og spådommene om at det skulle gå over etter 12. uke stemmer i alle fall ikke for meg. Jeg spyr når jeg står opp, jeg spyr midt på dagen, jeg spyr før jeg legger meg. Jeg spyr til og med når jeg ser på TV om feil reklame dukker opp.

Heldigvis klarer jeg å holde på litt av maten, men det er jo ikke til å unngå at jeg har gått ned litt i vekt. Matlyst eier jeg ikke, og dersom ikke noen kommer å "fôrer" meg, får jeg ikke i meg noenting. Kjøleskapet stinker, og jeg spyr når jeg skjærer brød. Klarer ikke engang å gå på ut, er altfor mange lukter. Så det går som regel galt.

Resultatet: Livet mitt består nå av å sove så lenge jeg klarer om morgenen (står som regel opp 8.30, da klarer jeg ikke ligge mer), for så å forflytte meg til sofaen hvor jeg blir liggende til jeg skal legge meg igjen. Hører litt på radio, men orker ikke å lese. TV blir jeg som sagt kvalm av å se på. Føler meg uggen HELE tiden, og sover litt innimellom. Har en travelt opptatt mann som nesten ikke er hjemme bortsett fra når han sover.

Jippi, for et strålende liv!! Er så utrolig dritt lei nå... Trenger noen trøstende ord!!!

PS. Jeg har prøvd ALT av kjerringråd og tips mot kvalme, men ingenting fungerer:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10872013-sur-lei-og-nedstemt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh! det er nesten sånn jeg har det.

Tåler ikke lukten av kjøleskapet, tåler ikke se maten.

Sambo lagde vaffler som lukter utrooolig digg, men når jeg smakte på dem smakte de gummi :(

Spyr ikke så mye, men får ikke ned no særlig heller.

Kan ta et par biter, så føler jeg meg stappmett og jeg har ikke lyst på noe særlig mat.

Alt ender bare med at jeg får forferdelig mave vondt.

Ligger for det meste i senga med smerter, vil så gjerne være mer spruddlende og aktiv.

Og hva tenker folk med når de ser meg og sier "Gu' du stråler"!!

Jeg føler meg langt i fra strålende!

Tror jeg stikker på legevakten i dag for i går holdt jeg på å svime av på kjøpe senteret.

Huff huff det må da være tungt å gå slik, kan ikke skjønne annet:-( Du trengte noen trøstende ord, men hva kan man si da :-) ???? Dette er mitt 3 svangerskap, men har ikke vært så ille noen gang. Du kan jo bli klar bare av å prøve alle slag av kjerringråd. Det fins noe å få av legen, som hjelper mot kvalmen. Har ikke prøvd det selv, men hør med legen din. Det vi kanskje kan trøste oss med, er vel det at vi har vel noe alle å enhver :-/ Jeg har smerter i mellomgulvet som legene ikke finner ut hva er. Dette har stått på siden slutten av august, også vært sykmelt på grunn av dette. Det trykker så ille at jeg blir kvalm av det.Spiser bare for at jeg må, ikke for at det smaker:-( Har vært på gastroskopi, men alt var normalt. De trodde kanskje at det var magesår, men nei. I går kveld ble jeg sendt på sykehuset med nye smerter over hele magen, men mest på høyre side. De trodde det var blindtarmen så jeg ble lagt inn på observasjon, men nei da. Ble sendt hjem i dag igjen med smerter. Ingen fare med meg, men hva med den lille:-( litt redd ja :-/

Huff... jeg er 12.5 i dag og kvalmen har gitt seg litt... men har null energi og veldig lavt blodtrykk,så jeg blir for det meste liggende på sofa jeg også! Er forferdeli kjedelig.. har en gutt på 2 år og sliter med konstant dårlig samvittighet overfor han. Sambo er mye på jobb og jeg tror ikke helt han forstår hvor fælt det er å bare ligge sånn... har enormt behov for nærhet (ikke seksuelt) men han og minstemann suser rundt overalt på besøk mens jeg ligger her...

Vi har jo veldig lyst på et barn til,men ventetiden er grusom...huff....

Hei!

Uff, det er utrolig kjipt å ha det sånn. Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg er 15+5 i dag, og like kvalm som i uke 8:( Ingenting funket her heller... Så jeg har dessverre ikke tips og triks til deg:( Men det var litt humor å lese at du også blir kvalm av f.eks enkelte reklmer på TV. Jeg blir nemlig det selv. Når jeg hører f.eks reklamen for Tele2 hvor de bare synger "Bla bla bla" osv hele tiden så må jeg løpe og kaste opp. Jeg må kan heller ikke være for lenge her på Barnimagen.com, må kaste opp av alle de oransje fargene. Ugh, og det er ingen som forstår meg, hvordan bli kvalm av å høre en reklame liksom... Så godt det er flere! Men du, dette går over!! Vi må bare bite tenna sammen, og holde ut! Det er jo for noe godt dette, og de som har født, sier de glemmer kvalmen, selv om jeg ikke tror helt på dette. Men det er verdt det til slutt!! God bedring til deg og alle andre kvalme jenter her inne!!

Annonse

Hei! Du sa du hadde prøvd alt men har du prøvd akupunktur? Det har hjulpet meg litt nå.. jeg hadde tre behandlinger i forrige uke.. og nå klarer jeg å spise brød! Det er 2 mnd. siden sist! Ble kvalm bare av å ta det ut av posen tidligere.. og ellers funker melk med oboy veldig på meg.. dette er jo veldig individuelt.. man må prøve seg frem..

Hvis du skal prøve akupunktur vil jeg anbefale deg å gå minst tre ganger før du kan si om det har effekt eller ikke, og finn deg en akupunktør som du har hørt er flink på dette området! Jordmoren din vet kanskje? Lykke til uansett.. og husk at det er verdt det! Trøsteklem fra meg.

Oi! Og jeg trodde jeg var kvalm ...

Tror jeg skal slutte å klage, skjønt jeg er nødt til å holde pusten når jeg skal i kjøleskapet, og jeg ikke kan gå langs veien når jeg skal hjem pga. eksosen.

Stakkars, stakkars dere som er så inmari mye kvalmere enn meg.

Jeg håper det går over snart.

Huff, hva vi skal gjennom, jenter. Vi er grådig tøffe som gjør dette frivillig!

SPESIELT de som er kvalmest! (Og det er tydeligvis ikke meg ...)

Liten oppmuntring til slutt?

Jeg er i uke 13+1 og er mye bedre enn jeg har vært. Kvalmen seg fikk en opptur i forrige uke da jeg holdt på å spy på kontoret fordi min kollega hadde laget nudler ... Tror det skal gå over i løpet av uken. Tror og håper det ...

Tusen takk for trøstende ord!!! Og godt å høre at det ikke bare meg som spyr av å se på TV.. Har funnet ut at det hjelper å skru ned lyden..

I dag har jeg forsøkt akupunktur for første gang. Dessverre hadde det ingen effekt på kvalmen. Personen jeg gikk til har et godt rykte og lang utdannelse. Men var svært forsiktig med gravide. Ville ikke gjøre noe galt. Fikk en nål over håndleddet og ved storetåa, men akkurat som med kvalmebåndene hadde det ingen effekt. Og grunnen er mitt lave energinivå. Det er visst mye av grunnen til kvalmen, og så lenge jeg ikke har energi er det visst så mye blokkeringer at kvalmen ikke forsvinner til tross for trykk på punktene..

Så vi får se. Kanskje finner akupunktøren utav noe som kan få opp energien. Jeg ble rådet til å bevege meg mye, men det er jammen ikke lett når det første som da skjer er at jeg spyr!! Har forøvrig prøvd afipran, uten effekt.. Så det er vel energien det er noe galt med når alt kommer til alt..

Hilsen en sovende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...