Gå til innhold

Er dere virkelige?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. hvor er dine argumenter egentlig? Hva vil du frem til? Jeg ser absolutt ingen argumenter!

2. Ingen "oppdiktede statistikker" har kommet fra meg.

3. Med tragisk fengsel mener jeg de som Må leve slik andre har bedt dem om å leve (du nevner at man må følge alle lover og regler, noe du og kanskje 1 % av befolkningen gjør).

Jeg velger mitt eget liv. Og så velger jeg å følge leger/rusmiddelforskernes råd, og ikke en uvitende jentes personlige meninger. Du mener at alkoholbransjen ikke er kriminell heller? DA er man naiv, unnskyld meg ;-)

Men vi kan jo bli enig om å være uenig for å få slutt på denne klisjeen.

Kos deg med avholdenheten din og ha et fint liv :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det passer utmerket for meg å sette punktum der. Synes innlegget ditt bør få stå som det er, helt overflødig med en kommentar fra meg. Men må bare for ordens skyld gjøre deg oppmerksom på at påstand nr. 2 motbevises av påstand nr. 3 på listen din..

Takk for både lykkeønskninger og personanalyse, uten at jeg helt forstår bakgrunnen du har for noen av delene.

Skrevet

at dere som ruser dere gidder å forsvare dere sånn. Jeg er helt sikker på at dere vet innerst inne at det dere gjør er skadelig. Selvfølgelig er all type rusmidler farlige for foster. Hva har vel de å forsvare seg med? Jeg har selv ruset meg i mange år og vet hva jeg snakker om. Jeg har og vært gravid. to ganger. Uansett type rus så er dt ikke bra. Om det lader batterier, eller ikke så er avhengigheten ikke bra. Kom ikke her og si at du ikke blir mer fjern av å røyke en joint, enn å drikke et eller to glass vin. Noe annet er tull.Jeg forstår og dere som vil beskytte det dere gjør. Men en ting sier jeg bare... kutt ut før det er for sent. Tenk om det skulle skje barnet deres noe?? Hvem sitter igjen med skylden da???

• 4 måneder senere...
Skrevet

Anonym 01:36:

Har du problemer med å lese eller er du kanskje ikke så mye på dette forumet??

Foreslår uansett at du leser litt mer her inne før du påstår at INGEN!!!! her inne ruser seg med barn i magen! For vet du hva det gjør de faktisk! Prøv om du kan få det inn i ditt tilsynelatende enda mindre bittelille hode!

Bra du har slik peiling på hva du skriver om!! Hjelpes..

Skrevet

er ikke noe og krangle på her ass... greit å ha hver sin mening men rus er rus og ikke bra

Skrevet

Sorry for å si det, men dere som ruser dere er noen jævla tapere hele gjengen, gravid eller ikke gravid. Og at dere faktisk tror dere er så jævla smarte, det er virkelig tragisk. Dere er faen meg blitt dumme i hodet, end of story. Unner dere å komme ut av det jævla helvetes miljøet, for jo jeg vet jævlig godt hva det gjør mot et menneske og deres nærmeste, og til dere som er stolte og ikke vil ut, så kan dere bare rotne i rusen, dumme i hodet som dere er. Nyt det mens det varer, det vil nemlig ta slutt før eller senere.

Skrevet

Hvilket "miljø" snakker du om nå egentlig? "Rusmiljøet"? Miljø hvor man finner mennesker som bruker diverse rusmidler er ikke en unison masse. Kan jeg spørre deg om hvilke forestillinger du har av et slikt "miljø" du refererer til? Det er jo litt interessant at du vet en hel del om mennesker du aldri har truffet. Kan det være at du har en litt unyansert og stereotypisk tankegang? Bare en tanke...

Skrevet

Hvordan kan dere vite at ingen her inne ruser seg mens de er gravide? En del mennesker gjør jo det. Jeg var nylig i hjembyen mine en tur, og der traff jeg mange triste skjebner. En jente som var blitt svært skadet (psykisk utviklingshemmet), langt tilbake i forhold til sin alder. Dette skyldes at moren ruset seg når hun gikk gravid. Jeg traff også en liten jente som er i fosterhjem, fordi moren ruser seg og ikke kan ta vare på henne. Synes det er så utrolig trist at mange her ser ut til å ha et veldig avslappet forhold til rus (særlig når det er barn inne i bildet). Det er ikke så mye som skal til før man blir avhengig. Er så trist fordi mange barn må vokse opp med foreldre som ruser seg, eller kanskje til og med ikke kan ta vare på dem. Men for all del i slike tilfeller er jeg av den oppfatningen av å bli satt i fosterhjem/adoptert bort er det beste alternativet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Det er folk som ruser seg mens de er gravide! Barnet til en kamerat av meg hadde ei mor som tok narkotika når hun var i hennes mage. Det som skjedde med henne var for det første at hun ble 2 mnd. for tidlig født, at hun mangler en del fingre på begge hendene og er litt tregere enn vanlig. Ellers ei kjempeskjønn jente! Men at noen kan gjøre noe sånt når de har et barn i magen er helt kvalmt.. Klarer man faen ikke slutte med den dritten da, klarer man det mest sannsynlig aldri heller. Har selv aldri prøvd noe annet enn alkohol og har drukket svært sjeldent. Det går ikke ann å sammenligne slkohol og det å ta speed feks menr jeg.. Man kan bli avhengig av alkohol også, men man vet at sjansen er betraktelig mye større når man begynner på hasj, speed og alt dette her enn hvis man tar seg et glass vin av og til. Folk drikker med barn i magen også, for all del. Har selv vært avhengig av røyg, men klarte å slutte på dagen fordet om, ingen problem! Ei som jeg vet hvem er som er gravid i 1.trimester følte jeg nærmest skrøt da hun sa: Jeg har slutta med speeden nettopp, men røyker fortsatt hasj.. Livmora mi vrenger seg av slikt.. All respekt til dere som klarer dere så bra uten rusmiddler i graviditeten, dere er flinke. dere som bruker bør tenke alvorlig etter om det er så veldig lurt å risikere å bringe et barn til verden både med tanke på livet etterpå og hvordan den lille har det i magen!

Skrevet

"Det går ikke ann å sammenligne slkohol og det å ta speed feks menr jeg.. Man kan bli avhengig av alkohol også, men man vet at sjansen er betraktelig mye større når man begynner på hasj, speed og alt dette her enn hvis man tar seg et glass vin av og til."

Dette er fabling uten rot i virkeligheten. Hvis du kan dokumentere denne påstanden på noen måte, vil jeg gjerne se det.

• 2 uker senere...
Skrevet

"Flott" sammenligning du har...

vin-hasj-kaffe-sukker

Den va drøy da..

"Ruser" meg på 2-4 kopper kaffe daglig, å det skal jeg pinadø opplyse jordmora om. Når jeg blir gravid.

Skrevet

Jeg tror mange her inne er alt for dømmende og mener at alle som ruser seg i ny og ne er tapere som ikke har rett til å få barn. Jeg tror mange her inne mangler informasjon!!!

Jeg har aldri misbrukt noe, men har ruset meg en del ganger. Jeg er nå gravid og jeg har sluttet med alt!!!! Men jeg kan ikke garantere at jeg aldri kommer til å ta meg en stripe på fest etter at jeg har født og ammet ferdig osv....Men jeg kommer aldri til å gjøre det med barnet i huset eller være sammen med barnet mitt i rusa tilstand!!!!

Jeg mener at fulle foreldre er like ille som foreldre som er rusa¨på andre ting. Ofte blir blir folk mer aggressive ved bruk av alkohol!! Det er ren fakta!!!!

Og ved bruki av hasj trenger ikke alle bli tiltaksløse eller avhengige. Det går faktisk an å ha akkurat samme forhold til hasj som til alkohol!!!!

Og du som sier du har masse erfaring fra rus....det vikrer ikke sånn!!!

Du dømmer folk opp og ned uten å komme med noe relevante argumenter. JEg tror du trenger MYE mer informasjon. Har man nok informasjon blir det enklere å se ting fra flere sider og dermed slipper man å dømme folk!!!

Til slutt vil jeg si at jeg er ikke for å ruse seg når man er gravid. Det er ikke det jeg sier her. Det eneste jeg sier er at folk trenger ikke være dårligere foreldre selv om de tar seg en fest eller joint. Tror ikke det er noe man gjør hver helg for å si det sånn.

Skrevet

Hei, rus er både alkohol og hasj, og ingen av delene hörer sammen med barn. Kaffe, sukker, sex, adrenalinkick og kjærlighet er også former for "rus", Sistnevnte kanskje den beste form for rus som finnes.

Sukker i store mengder til en toåring er jeg imot. Alkohol og narkotiske stoffer i barnets hjem er jeg totalt imot.

Det er flott at dere holder dere unna alkohol og narkotika når dere er gravide! Og når dere ammer! Ta igjen et nytt valg når ammingen er ferdig, og kroppen din kan bare gjöre vondt for deg selv og ikke for ditt barn.

Tenk over hvor viktig det er for deg å ruse deg, nå kan du ikke lengre skade barnet fysisk,( gjennom blod og melk), men tenk over hvilke skader du og din make kan gi ditt barn psykisk. Dere som har småbarn vet at det går ikke ann å skjule følelser for dem, de ser rett igjennom en, de merker hvis noe er anderledes og hvis man ikke setter seg ned og lar de ta del i din følelsesverden, så blir de utrygge, nervøse. De begynner å skjule følelser selv, lyve. De kopierer oss som foreldrer, vi er deres største forbilder! Jeg ser ofte sider jeg ikke visste jeg hadde kopieres i min lilles liv!

Jeg har selv hatt en fostersøster som har slitt med ettervirkninger av dette, hun har et slags problem med å forstå puslespillet verden, på grunn av manglende trygghet og grenser.Hun lyver og er selvdestruktiv. Som hennes biologiske foreldre.

Jeg har også en fosterbror som det har gått veldig bra med, hans foreldre tok seg sammen da han var 4 år og skapte et rusfritt og trygt hjem for ham. Og de har värt utrolig åpne ovenfor ham og oss.

Samme hva slags valg du velger, håper jeg du mener det er verdt det, og at du uansett er åpen og ærlig mot ditt barn! Gi dem trygghet! De er jo det beste vi har skapt!

• 1 år senere...
Skrevet

problemet her inne er vel at så mange ruser seg med barn i magen!! dette er horibelt! og da er det absolut ikke bedre meg alkohol nei!!

skal man ha barn får man være voksen nok å ta det ansvaret som følger med også! klarer man ikke det så ta abort for guds skyld.Jeg er imot abort ,men det er fsaktisk bedre enn at et barn vokser opp i det miljøet

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg sier meg helt enig i hovedinnlegger. Jeg jobber med rus og må si at jeg er overrasket over at folk her inne kan forsvare hasj osv når en er gravid eller har barn. Skam dere...

Flott innlegg, du virker ut som er reflektert person...

• 1 måned senere...
Skrevet

Ei over her en plass skriver: ''OM jeg skulle valgt å ruse meg på noe med barna til stedet så hadde jeg heller valgt amfetamin isteden for alkohol, for da har man mye bedre kontroll''.

OMG! MENNESKE. Ingen av delene er bra.

Men jeg ser for meg at et glass vin til maten sammen i en familiemiddag ikke tar noe skade med barna tilstedet enn et skudd amfetamin...

Men uansett. Er man gravid skal man ta avstand fra ALT slags rus uansett.

Hallo, tenker du på deg selv eller ungen? Tenker du på deg selv skulle du aldri ha fått lov til å bli mamma.

Skrevet

Dere bommer jo på poengene til mange her!!! De er ikke misbrukere!!! De MÅÅÅ ikke ha hasj!! Det er som erstatning til alkoholen når de skal på fest, kjærestekveld o.s.v. Og du bliir ikke avhengig av hasjen. Blir du avhengig av hasj, er du avhengig av å ruse deg, altså sjansen for å bli alkoholiker er nøyaktig like stor...valget bare falt på den minst skadelige av de to.

Nei! Jeg røyker ikke hasj! I en alder av 22 år, kjente jeg en god del som røyka jevnlig. Og jeg har da prøvd deg jeg og?! Men, etter ei stund gikk jeg lei, og kutta det ut. Var en veloverveid beslutning om å prøve hasjen. Leste masse og diskuterte med mange. Holdt på et par år. Gikk tilbake til akoholen og gjorde MASSE dumt. Drikker du noen glass vin til middagen med barn til stede, så er IKKE det noe bedre enn å ta seg en joint på en fest. Det er godt dokumentert at en forandrer personlighet og reaksjon(sevner) av kun én enhet alkohol. Dette merker jo da barna, som dere motstandere poengterer så fint. Om de blir skada av det, er en annen sak. Men jeg så ikke foreldrene mine dirkke alkohol før jeg var 14 år! (kan være de tok seg et glass vin på kvelden når vi var på ferie.)

Regelen er vel, IKKE RUS når du er gravid eller er med barna dine. Logisk spør du meg. Så får det vel være opp til hver enkelt om hvilke rusmidler de ønsker...

...jeg håper mannen min aldri slutter å røyke hasj.. Drikker han sprit ender han på akuttmottaket...prøver å ta livet av seg.... Se noen prøver på det av hasjrus!!!!!!!! (Og ja, kan gnåle om at han har sikker problemer o.s.v. men det er virkelig ikke det?!! Han har t.o.m gått til psykolog og fått beskjeden om å kutte ut alkoholen.)

Som sagt. En blir ikke avhengig av hasjen. Røyker en hver dag, heile tia, så blir en jo sløv...og lettere dum. Men....det gjør en jo ikke (røyker hver dag)?! Og heilt ærlig.....skulle jeg valgt oppvekst påvirka av rusmidler, hadde det blitt hasjen. Aldri om jeg ville vokst opp med alkoholmisbruk i nærheten av meg!!!

Hilsen ei som har tatt seg tid til å sette seg inn i hasj- og alkoholpåvirkning, og som ikke vokser megselv over hodet av "moral" i en alder av 29.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Signerer overstående.

Har man barn i magen, så ruser man seg ikke! uavhengig hva det er...sigaretter hasj eller alkohol. Man har et liv i magen.

Innleggene jeg leser lyser av forsvar, uvitenhet og egoisme.

Ja, det er vanskelig å slutte med noe man er avhengig av, men har man valgt å sette et barn til verden, da må man "betale prisen"

Egoisme hører ikke hjemme her! Åpne øynene folkens, dere lurer ingen andre enn dere selv!!!

Skrevet

Man må skille mellom kriminalitet som er til skade for andre og kriminalitet som er et individuelt valg som aldri går ut over andre. Derfor er sammenligningen mellom illegal rusbruk og det å bryte fartsgrensen helt gal. Ved å bryte setter man ikke bare seg selv, men andre i livsfare. Ut i fra det kan man jo undres over hvorfor det ikke er flere barnevernssaker ang det enn det er barnevernssaker hvor man har lagt foreldres autonomitet i forhold til rusbruk som grunnlag.

Jeg er enig med deg i at man ikke er nødt til å ha personlig erfaring med rusmidler for å kunne uttale seg om emnet, men jeg tror at grunnen til at mange reagerer, er at svært mange av de som uttaler seg er veldig lite kildekritiske. Det er også verdt å merke seg at det er en stor korrelasjon mellom høy utdanning i emnet og liberale holdninger til illegale rusmidler. Dette er et tankekors.

Jeg er derimot uenig i at det å forby en næring hjelper de delene av verden som er avhengig av den. Her er det nok fattigdom som det er, og man må finne andre måter å løse det problemet enn å skape mer ved å lage sanksjoner i forhold til dem som trenger denne næringen mest. Jeg snakker her selvfølgelig om bønder, men også om innbyggere i Norge som driver med handel av illegale stoffer. De fleste bruker disse selv. Det å nekte dem den inntektskilden vil være det samme som å åpne slusene for flere innbrudd og mer voldskriminalitet. Det er ikke uten grunn at det er en økende enighet blant politiet på tvers av landegrenser om at "krigen mot narkotika" er tapt og at man må se seg om andre og mindre aggressive metoder.

Skrevet

eh.. se på hva du selv skriver anonym 11:09 : "jeg håper mannen min aldri slutter å røyke hasj.. Drikker han sprit ender han på akuttmottaket...prøver å ta livet av seg.... Se noen prøver på det av hasjrus" eh....??? hva er du sammen med??

jeg skjønner meg ikke på noen av dere... aldri prøvd en røyk og ville ikke FALLE meg inn å prøve hasj.. hva er poenget liksom?? klarer man ikke ha det morro uten har man alvorlige problemer...

ikke drikker jeg heller. skjønner at ikke alle velger min vei, men verden hadde vært et bedre sted hvis røyjk, alkohol og andre rusmideler ikke fantes....

Skrevet

vet dere? ingenting kan forsvare d å bruke narkotika med barn i magen eller gjøre disse tingene når man har barn. INGEN skal utsette et barn for dette! d er helt forferdelig. d er mange som holder på med narko og har et problem, skjønner at d kan være veldig vanskelig, men da må man FORGUDSSKYLD ikke få barn!!!! herregud! ingenting som:"jeg er avhengig og blir gal hvis ikke,bedre og bare ta litt og være en god mor og blablabla..."NEI!!! det er ingen unnskylding! man får heller ta abort eller adoptere bort barnet hvis man ikke klare og kutte. d er min ærlige mening! fy faen.. ser her at mange krangler og leter etter bra argumenter for ditt og datt... søren så jævlige dere som holder på sånn er..

kvitt dere med dritten eller la noen andre overta ansvaret!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...