Gå til innhold

Skal eg bytte barnehage?

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 2 år og har gått i barnehage i snart 1 år. Barnehagen er gammel og veletablert, men avdelingen han går på var heilt ny når han begynte.

I begynnelsen virka alt veldig bra, koselige ansatte og flotte lokale. Men i det siste har eg sett at det er mykje som ikkje er slik det skal. Noken av ungane får meir oppmerkomheit enn andre, og min sønn er ikkje ein av dei. Når han kommer om morgenen er det ofte at dei ikkje hører når vi kommer, så eg må følge han inn. Dei seier kanskje "hei", men eg føler at dei ikkje tar i mot han skikkelig.

Han får nesten aldri være med på det som kjer i barnehagen, og må være igjen på avdelingen med de minste.

Mange ganger har eg opplevd at beskjeder ikkje kommer fram, og nokre gonger har eg henta han i samme bleia som han reiste i barnehagen i.

Skal eg bytte barnehage eller er dette vanlig? Eg føler at dei ikkje tar godt nok vare på han.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10871524-skal-eg-bytte-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At noen glemmer å gi en beskjed av og til, er så sin sak, og forsåvidt også at noen får "mer" oppmerksomhet enn andre - noen har behov for det. At han ikke får ny bleie i løpet av en dag er fullstendig uakseptabelt, og også at han settes igjen i barnehagen med de minste mens andre jevngamle får gå på tur. Barnehagen burde ha rutiner for å ta i mot og hilse på alle barna.

Om vi hadde byttet barnehage vet jeg ikke - det kom nok mye an på eget helhetsinntrykk, men vi hadde så avgjort tatt disse tingene opp med ped.leder og styrer.

Det å bytte barnehage hvis noe skjærer seg kan være å flytte problem til en annen plass.

Det er etter min oppfatning ingen barnehager som er perfekte, og det kan skje glipper der som på alle andre steder.

Det er kanskje andre også som opplever det samme som deg, og uten at de som jobber der får tilsnakk av ped.leder eller leder så blir aldri ting noe bedre.

Hvis du oppfatter de tingene du gjør slik du gjør synes jeg absolutt du bør ta det videre.

Hvis ikke det blir bedre etter du har snakket med dem, å lagt alle problemene på bordet, så bør du kanskje vurdere å flytte barnehage.

Men alle vi er mennesker å fortjener en sjanse til å forbedre seg, å rette opp feil/inntrykk man har laga.

Har selv tatt opp masse jeg har syntes har vært feil i den barnehagen jeg har mien barn i, og har blitt møtt med respekt, og at de har skjerpet seg.

Kan være alt fra dårlig påkledning, til at de rett og slett ikke følger med barnet ordentlig (hvis jeg selv har sett på at de har slått seg,blitt bitt osv). Kan være forksjellig egentlig.

Men når det gjelder å gi mer oppmerksomhet til andre barn og slikt, er jeg enig med hun andre. Kan være at noen barn trenger mer enn andre, men de ansatte i en barnehage skal alltid holde seg profesjonell, og unngå å vise andre barn at de liker andre bedre enn de, (for alle vi er som sagt mennesker,og ingen kan like alle like godt,slik mener jeg det bare er), men barna skal aldri få følelsen av at det er slik at noen har yndlingsunger osv. Alle må bli rost å få oppmerksomhet for den de er, og for sine kvaliteter, slik vokser barna, og får selvtillit nok til å klare seg videre i livet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...