Gå til innhold

Sover så dårlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det flere som har det slik at dere sover dårlig? Har alltid sovet så kjempegodt jeg, men nå bare 5 uker på vei sover jeg så orolig, og våkner tidlig. Litt småuggen om morgenen, men ikke kvalm. Skal jobbe nattevakter neste uke, og gruer meg allerede. Har hørt at det ikke er bra med nattevakter, at det øker abortfaren. Noen her som jobber skift? Hvordan har dere løst det, får dere fritak? (det får ikke jeg, synes det er litt drøyt å be om en sykemelding...eller?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover og dårlig om natten. Har også nattevakter innimellom, men jobber mest dag, men ca.en nattevakt i uka. Jeg vil ikke bli sykemeldt ennå ihvertfall. Kvalm hele tiden, så veldig tungt. Men det er mulig å bli sykemeldt for nattevakter. Du må finne ut hva som er best for deg.

Jeg har ikke lyst til å si til sjefen min at jeg er gravid nå når jeg bare er uke 9. Har tenkt på at hvis jeg fremdeles er like sliten og kvalm og dårlig når jeg er på jobb etter jul, skal jeg heller vurdere en sykemelding. Dessuten for meg er det ikke så lett å bli sykemeldt. Det er en krevende jobb og ville gått ut over de andre, at de må jobbe ekstra. Ingen vikarer hvis noen blir syke i min jobb. Det blir bare ekstra for de som er friske. Så foreløpig holder jeg ut. Men som sagt dette blir jo opp til hver og enkel:) Ingen fasit. Dette må vurderes individuelt:)

Lykke til:)

Skrevet

At de ikke leier inn noen i ditt sted kan ikke være ditt problem! Du må passe på deg selv, for kollegene vet jo ingenting! så det er ditt ansvar. Blir litt lei meg når jeg hører du sliter, men ikke tør sykmelde deg. Jeg tenker mest på den økte abortfaren ved å jobbe natten, og på å ikke få sove etterpå.

Jeg håper du tenker deg godt om før du sliter deg helt ut. Jeg for min del har allerede fortalt til sjefen at jeg er gravid. Litt spesiellt arbeidsmiljø, mye kjemikalier og stråling jeg må unngå,pluss høyt stressnivå, så der er det bare å si i fra rett etter man har tisset på pinnen. Ikke moro, men nødvendig, og snart vet alle det for jeg må si i fra at jeg ikke kan gjøre visse arbeidsoppgaver. Lest en del på arbeidstilsynets sider, det var informativt. Kan anbefale deg de sidene. Der står hvodan arbeidsplassen skal tilrettelegge, hva du har rett på, og hvordan du skal forholde deg.Jeg ble litt "skremt" og skal få meg en legetime på mandag. Håper du tar godt vare på deg selv, det har jeg tenkt å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...