Gå til innhold

Tidlig UL - Når evt.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å ta tidlig UL? Kan man ta det før man har vært hos fastlegen i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ta d før du har vært til fastlegen ja..Men vet ikke når d er vanlig..d er vel forskjellig tenker jeg.. Blir jo privat da, koster masse... 7-16 uker er jo tidlig ul iallefall.. de ser jo ikke så mye da egentlig..iallefall ikke de første ukene..men fra 16 å utover utføres ordinær ul:)

Skrevet

Jeg tok ul når jeg var 5+2, 7+6 og 9+6. På den første ul så vi faktisk at hjertet slo, men det var ganske sjelden at vi kunne se det så tidlig. På den neste så vi et lite foster med bankende hjerte. Jeg anbefaler deg å vente til du er i uke åtte... gjerne lenger hvis du klarer:) Lykke til.

Skrevet

Legene anbefaler at man ikke tar UL før i uke åtte. Hjertet starter først å slå i uke seks, og det kan være vanskelig å se noe før den tid. Om man ser noe, er det bare en liten mørk prikk.

Mange har også eggløsning noe senere en man tror, og kan da ha kommet kortere enn man trodde. For de dette er tilfelle for, kan UL i uke 6-7 bli en vond opplevelse, siden legen ikke kan se et bankende hjerte, og heller ikke alltid kan se om der er noe i det hele tatt.

Har selv to venninner og en bekjent som har opplevd det, og gått i uvisse i en til to uker før ny UL hvor de har fått bekreftet at det ikke var graviditet utenfor livmoren eller SA.... men bare det at de var kommet litt kortere enn de trodde..

Jeg får også tidlig UL grunnet forhistorien min, men kommer ikke til å gå før tidligst uke 8, av overnevnte grunn.. Trenger ingen ekstra bekymringer.

Skrevet

Det er vel forskjellig hva legene mener...har jeg erfart=P

men det er jo somsagt vanskelig å se noe så tidlig ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...