Gå til innhold

Anbefale gynekolog å spille på lag med i Oslo?

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som vet om en gynekolog å spille på lag med? Ellers: Har noen prøvd å kjøpe sæd på nettet fra usa? Fikk vite at man måtte ha import lisens, men det er jo egentlig ikke lov for single å få donorsæd i Norge.

Takk for svar hvis det kommer noen.

Maria

Fortsetter under...

Hei,

jeg gikk til dr. Trolle ved Majorstuaklinikken. Det var privat saa du maa betale for alt. Han er fertilitetsspesialist og god kjennskap til prosessen:-) Jeg fortalte han at jeg hadde tenkte meg til Danmark og trengte tester i den sammenhengen. Han var veldig forstaelsesfull og visst noeyaktig hvilke tester jeg trengte. Saa avslappende!

Hvorfor oensker du aa bestille fra USA? Er det ikke bedre aa ta en tur til Danmark? Det er veldig greit aa ha noen personer aa forholde seg til og slippe og gjoere dette helt alene. I Danmark bruker de kun godkjente donorer og er du kresen kan du be om en donorliste slik som jeg gjorde:-) Da kan du selv velge ut fra hoeyde, haarfarge etc. Det stod til og med utdanning der slik at du vet at donoren litt mer donoren.

Lykke til!

Jeg anbefaler Ullern på Brynklinikken. Kjempebra! Avslappet. jordnær dama som ikke har noen betenkeligheter med å hjelpe oss som må utenlands. Kontaktinfo finnes på www.partnerbarn.no under Lage barn i venstremenyen.

Hei, Jeg fikk veldig god hjelp av Anita Soland hos Askergynekologene. Ikke helt i Oslo, men nesten:-) Hun har flere pasienter som har reist til Danmark og skrev rekvisisjoner for alle blodprøvene samt at hun tok den andre prøvene. Kort ventetid er det også. Dette er en privatklinikk så det kostet 850 kroner for full undersøkelse inkl innvendig ul. Se http://www.askergynekologen.no/. Lykke til.

Hei.

Det er mulig å kjøpe sæd fra USA, men det må sendes til en klinikk i Danmark.

Dersom du ønsker å vite mer om donoren er scandinaviancryobank en mulighet. De har danske donorer, men fordi de har en filial i USA kan man få tilgang til en profil (ikke lov i Danmark).

Sæden sendes fra Cryos i Danmark til det stedet du skal insemineres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...