Gå til innhold

bugaboo camelon på vinterføre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har vært bugabootriller nå i noen mnd. Har ventet med å kjøpe vinterhjul, pga tips fra andre. Noen sier at det er et must, mens andre sier det går like bra uten -bare snu de største hjula fremst. Men, så kom snøen forleden! Og nå har jeg prøvd, OG bestilt vinterhjul:)

De største hjula er supre, men de små klarer ikke selv få cm med snø. Og ihvertfall ikke slaps -som det dessverre er mest av her:(

bakdelen med vinterhjulene er jo at jeg da mister svingingen, de er ikke svingbare slik som de små. Blir jo som å trille en vanlig 4-hjuling da, og det blir litt omstilling, jeg som er veldig glad i svingbare hjul, menmen:)

Så mitt tips; kjøp vinterhjul!

tusen takk for svaret! Bare må spørre om noen ekstra ting, jeg;

Hvor i landet bor du?

Hvordan er vognen å trille lengere turer, på asfalt? har hørt noen snakke om at dette er mer en sentervogn og at den er vanskelig hvis veien heller litt, at vognen da trekker til den ene siden...

Hvor bestillte du vinterhjul og hva koster de?

Hei!

Vinterhjulene kostet vel litt i underkant av 500skr, kjøpt på kidzshop.se.

Bor midt i landet, på Helgelandskysten. (Kystklima med milde vintre, regn hele året og slaps å vinteren..)

Jeg syns den er super å trille langt med. Heller veien veeeldig må man kompensere litt ja, men ikke noe som er noe problem. Men oftere et problem på asfalt enn på grusveier. Når vi er på tur er det mest grus/skogsvei, og det er null problem. Veldig god fjæring (overraskende god for meg..) i de små hjulene, så det rister ikke mye heller. Tror det med helling i veien og at den drar tili siden enkelt kan fikses ved å låse av de små hjulene om man skal på langtur på asfalten.

Sikkert kjempegod på kjøpesentre også, men det finnes det ikke så mange av her.. Har ikke fått testet det så mye som jeg gjerne ville, hehe:)

Bare hyggelig å hjelpe:) Brukte dette forumet masse selv før første og andre vognkjøp!

Det er sant at vogna har en tendens til å heller litt og det kan være ganske irriterende og går utover håndleddene.

Har selv Bugaboo og har nettopp funnet ut at dette ikke er en vintervogn! Dårlig plass til vinterpose og dårlig med de svingbare hjula. Med vinterhjul som ikke er svingbare blir vogna veldig stiv og plutselig dårligere enn de fleste vogner selv om den veier lite føles den da tung og vanskelig å manøvrere.

Annonse

Hei!

Bortsett fra Bugaboo er det vel kun TFK Joggster Twist som har stor bag pluss svingbare hjul, går du for den nå da eller?

B har jo en av de største bagene på markedet, og den eneste såvidt jeg vet med både stor bag, svingbare hjul OG veier under 10kg..

Jeg har ingen problemer med å få vinterposen nedi, har en diiiger fra 1974 som sambo hadde da han var liten, pluss en voksi, og en hjemmelaget som er lengre enn begge.. Ingen problemer med noen av dem!

Og for the record, har en 7mnd baby på 73cm, så han er ikke kort heller:)

God link med oversikt over mål på bagger:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=301662

huff, vet ikke helt hva jeg skal gå for da! Samboern har ikke tro på bugaboo her oppe i nord! Han har lyst på teutonia s3

Dessuten er det ikke den store bagen som er mest nødvendig, har kjøpt en dansk dypvogn med bag på 95 cm. Dermed ønsker jeg meg en "lett" vogn i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...