Gå til innhold

Gutten vår har kommet!!

Anbefalte innlegg

Endelig bestemte gutten vår seg for at han ville ut og hilse på mamman og pappan sin!

Terminen var 4 november, og det begynte natt til 6 november.

Hadde gått 1 ukes tid med løs mage, ellers ingen tydelige tegn så jeg var sikker på at det var leenge igjen enda!

Klokka 4 hadde jeg vært på do etter at jeg våkna av mageknip,(dette var det første tegnet, som jeg ikke tok..), så klokka halv 6 måtte jeg på do igjen, skikkelig uggen, pluss kynnere som ikke var så særlig mere ubehagelige enn ellers, sikkert derfor jeg ikke tenkte så mye over det.

Fram til klokka var 7 så hadde jeg vondt ca hvert 10 minutt.men var enda ikke overbevist, har lest så mye om falske rier og alt det der, og dette var jo ikke så vondt!

Sendte mannen på jobb, la meg på sofaen etter hvert, så kom det et par kraftige tak, så jeg gikk opp tok meg en dusj som var helt himmelsk!Gikk ned i stua igjen, og da sovna jeg med et smell i halvannen timer!Vokna opp uten smerter!Var SÅ skuffet!Skulle vært med mamma til byen men ho mente jeg måtte være hjemme i tilfelle jeg fikk veldi vondt, som var helt utenkelig der og da for min del.

Så jeg tustet her hjemme mens jeg venta på at ho skulle kom opp til meg etterpå.

Bakte brød og pakka litt på bagen, men satt for det meste på bim og på babyverden og leste om rier!

Ringte føden bare for å ha gjort det egentlig, følte meg stokk dum siden jeg ikke trodde det var noe på gang engang!Fikk beskjed om at mest sannsynlig så var dette maserier siden di ikke var mere regelmessige, 10 minutter, 15 minutter pluss at jeg sov på sofaen i halvannen time uten å merke en rie i det hele tatt!

Så jeg fikk beskjed om at hvis det ble 5 minutter mellom di og di ble regelmessige så kunne jeg ringe igjen!

Mamma kom vi vaska huset, og klokka slo kvart på 2.. da hadde jeg hatt ca. 4 gode sterke tak i magen, såpass at jeg ikke helt klarte å sitte stille eller finne en stilling aom var behagelig.Men jeg sa ingenting til mamma, sendte ho hjem og gikk i dusjen.

Der stod jeg i en halv time, så fant jeg ut at når jeg prøvde å gå ut av dusjen så kjente jeg disse smertene ganske kraftig!

Ringte til mamma så ho kunne ta tiden mens jeg dusja på "riene."

3 minutter var det.. oi, tenkte jeg.. kansje like greit å ringe inn til føden og si at jeg ville ha en kontroll bare for å se om dette var noe eller om jeg bare hadde maserier.Jeg kunne bare komme inn etter vaktskifte klokka 4 for en sjekk hvis jeg var bekymra.

Fant ut at vi måtte reise inn for det begynte å gjøre ganske vondt!

Ringte sambo, han dusja og vi kjørte inn.

Der ble det konstatert 6 cm åpning!!!!!

Jeg holdt på å gå i gulvet!så gikk det slag i slag, og klokka 19.58 var gutten ute!!

En fantastisk god fødsels opplevelse, med verdens beste støtte av sambo!

Så nå koser vi oss bare her hjemme med gutten og prøver å bli vant med den nye tilværelsen!

Lykke til til dere som ikke har født, og gled dere..helt utrolig!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10869122-gutten-v%C3%A5r-har-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer så mye ;o)

har 16 dager igjen til termin, men når klokka er 5 om morningen og man bare har ligget å vridd seg i sengen i timesvis og til slutt bestemt for å stå opp, må jeg si at jeg misunner dere som allerede har født.. hehe ;o)

men det blir vell snart vår tur også .. ;o)

kos dere masse med den lille ;o)

Annonse

GRATULERER SÅ MYE, VENNEN!!! Tenk at det gikk så fort....! Dumt vi ikke fikk til å treffes på sykehuset, men jeg gleder meg til treff og til å se alle babyene, ble jo reneste boomen her på sørlandet nå;)

Kos dere så masse med prinsen! Stor klem fra oss:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...