Shoosa Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 På tirsdag er det trilletreff i Bakkehaugen kirke på Tåsen. Jeg kommer for å fortelle om bæring i bæretøy (sjal og slynge og sånt, ikke babybjørn). Så blir det en liten halvtime-times tid med babysang etterpå. Det serveres litt mat og kaffe/te, og alle er hjertelig velkommen. Ikke bare for kristne, selv om det er i kirken, og ingen andakt heller, hvis noen blir skremt av det Meld deg gjerne på her, eller bare kom innom. Adressen er Carl Grøndahls vei 27. Bane 3 til Tåsen eller buss 34 til Cristophers vei.
Et mirakel i okt. + Edvard Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Hei! jeg bor rett nedenfor, på bjølsen, kanskje vi kommer en tur oppover! gutten er ikke så gammel enda, så jeg vet ikke for hvilken aldersgruppe det er for? han er 6 uker i morgen! fikk et sjal i gave, men har ikke brukt det enda, kanskje det hadde vært en ide å komme en tur for å få hjelp til å se hvordan det brukes:) det var klokka 11?
Shoosa Skrevet 10. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2007 Du er hjertelig velkommen. Bæreforedrag og knutevisninger er dere jo midt i målgruppen for! Men jeg vil kanskje anbefale deg å gå hjem etter det. For en så liten en er det nok veldig slitsomt med babysang, det er mye inntrykk. Jeg tok med Lille Sky første gang da hun var 7 uker tror jeg, og hun sloknet etter 25 minutter. Sov i to timer etterpå, minst. Men det der ser du selvsagt an når du er der. Det er jo hyggelig for deg å være sosial også. Begynner ca. elleve og varer til bortimot to.
Et mirakel i okt. + Edvard Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 ÅNEI... så akkurat nå at det kræsjer med mitt første barseltreff på helsestasjonen. Så utrolig irriterende!! Hadde vært fint å sett demonstrasjon og hørt om bæring.. Jaja, har fått med meg at det er en bra ting iallefall, og så får jeg knyte litt for meg selv:) Lykke til, håper det blir bra og at det kommer mange!
Hidjey Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Det kræsjer desverre med første svangerskapskontroll for lille persille.. Men er dette hver uke? Da prøver vi igjen neste gang iallefall..
Shoosa Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 Nei, dessverre, det er kun denne gangen. Bakkehaugen har trilletreff en tirsdag i måneden, men så vidt jeg vet håper de på å øke til hver tirsdag. Ta kontakt med dem og vis interesse, lov at dere tar med hele barselgruppen for eksempel, så blir det kanskje mer. Slike treff driver seg selv etter hvert Er dere interessert i bæring kan dere jo gå inn på www.tettinntil.no og lese mer der. Der er det også et forum (www.tettinntil.no/forumet) hvor man kan spørre om alt man lurer på, også ting som ikke er relatert til bæring. Jeg heter Shoosa der også, så send gjerne pm om dere registrerer dere der. Til slutt, det er babysang hver tirsdag (12-14) i Rødtvet kirke. Jeg går vanligvis der, og der er vi etterhvert blitt mange som bærer babyene våre. Så dit går det an å komme og få prøve litt forskjellig bæretøy og knuter. Bredtvet kirke har trilletreff hver torsdag(10-13). Hvilke menigheter og hva slags tilbud de har kan du finne ut på http://oslo.kirken.no/ Det meste er gratis, så vidt jeg vet, men noen steder ber de om en femmer for kaffe eller lignende. Synd dere ikke kunne Men kos dere dit dere skal da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå