ganesha Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 syns det er kult og tøft. Men assosierer desverre med et par odiner jeg har kjent som ikke var så kule....
Grid Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Odin er først og fremst en norrøn gud. Jævla dårlig å kalle et aksjefond for Odin, det blir som å kalle en bank for Jesusbanken. Ellers er Odin et flott navn på mennesker, men begynner å bli for mye brukt til at jeg vil bruke det selv...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Jeg liker det ikke. Er ikke min sjanger.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Jeg liker det ikke! Men det er vel særlig fordi jeg assosierer det med den norrønne guden, i likehet med Embla, Frøya, Loke, Balder... Thor har på en måte klart å bli "vanlig" navn, men det er jo ikke noe fint da Ellers synes jeg heller ikke Odin har noen fin klang. Jeg ville også tenkt at foreldrene ikke er kristne. Tror navnet vil bli en belastning for barnet dersom barnet blir kristent.
Grid Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 Det vil vel ikke bli en større belastning enn for eksempel erkeenglene Michael og Gabriel vil bli for barn som IKKE blir kristne....
Vannmann35 Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 He, he - vet om brødre som heter nettopp Gabriel og Mikael - og foreldrene er ikke kristne så vidt jeg vet... Odin er et tøft navn - go for it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå