Gå til innhold

trenger svar.....


cerina:o)

Anbefalte innlegg

da er jeg blitt gravid igjen for andre gang. men var jo ikke planlagt for jeg hadde spiral(som har detti ut) men jeg bor ikke lenger med faren til barnet, er alene nå med ei på 1 år, kommer nok ikke til og ta abort, jeg og x`n samarbeider veldig bra nå med hun vi har fra før, og vi har ett kjempe bra forhold til hverandre,selv om ikke vi lever sammen lenger....noen som har vært i samme situasjon her,eller har noen synspunkter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gled deg over det spirende livet, du! Jeg er overbevist om at ting ordner seg underveis! Jeg har selv en sykdom som gjør at jeg kanskje burde ha sagt neitakk til å få barn. Men du og du for en glede det gir!!! :-) Og ting har altså en tendens til å ordne seg underveis. Klem fra meg og lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner ut hva som er riktig for deg i den situasjonen du er i. Jeg er også en av de mange som har slitt lenge med å få barn - og også mistet vår nydelige sønn fem dager etter fødselen i juli i år. Men synes ikke du skal ta ditt valg basert på at mange ikke kan få barnet de ønsker seg, eller hva som er riktig for oss andre.

 

Abort er et tøft valg, men i noen situasjoner kan det nok være riktig også. Dersom man tror man ikke vil være i stand til å ivareta barnet eller det vil gå for mye ut over omsorgssituasjonen til barnet/a man alt har, kan det kanskje være riktig. Men jeg synes ikke du skal ta det valget dersom du ikke er helt sikker på at det er riktig for deg.

 

Råder deg som en annen her til å oppsøke Amathea http://www.amathea.no/index.aspx?id=1013&mid=1145 Der vil en rådgiver kunne hjelpe deg å finne de svarene du trenger, og mulige løsninger. Dette er ikke noe du skal sitte alene med.

 

Kan barnefaren være til hjelp, eventuelt interessert i å oppdra ett av barna? Er det andre som kan stille opp? Hvilken økonomisk og praktisk hjelp/avlastning kan du få av familie, venner, barnefar, det offentlige?

 

Og adopsjon er jo selvfølgelig også en mulighet, mulig beste alternativ for barnet kontra abort - men et tøft valg for deg som mor, som må bære barnet fram og så gi det fra deg. Du kan få mer info på Bufetats sider: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1457

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...