Gå til innhold

Vektreduksjon etter fødsel (under amming) Erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skal føde om noen få dager, og gleder meg enormt til å få tilbake kroppen min. Har gått opp "lite" under graviditeten ( 13 kg med tvillinger er ikke så mye), så antar jeg er stortsett nede på startvekt etter fødselen. Problemet blir nok de 10 kg som kom på under hormonbehandlinger før jeg ble gravid..

Målet blir altså å gå ned rundt 10 kg. Hvor hardt kan jeg gå til verks under amming (skal jo amme to)?? Hvor lang tid bør jeg tenke det skal ta? Til sommeren feks? Må også ta i betraktning at jeg neppe kan utføre noen veldig hard trening den første tiden pga ille bekkenløsning nå. Håper å kunne gå mye om ikke annet.

Noen tips???

Fortsetter under...

gå tur kvar dag med de små. Spinne gjerne ein halvtime kvar dag viss det ikkje er for vondt pga bekkenløsning. Og et sunt. Ta knipeøvelser, viktig! stort meir er det egentlig ikkje å gjøre de første ukene etter fødselen. Etterkvert som bekkenløsningen forsvinner kan du jo begynner med aerobic og styrke.

• 2 uker senere...

Heia.

Du skal ikke trene til melkesyre nivå. Når lactat kommer i melka vil det gjøre melka mer eller mindre sur.

Det finne flere type barselgym og personlige trenere som kan hjelpe deg ned 10 kg på riktig måte.

Maten er jo viktig, like viktig som mosjonen. Når du ammer skal du ikke trekke fr akcal , men legge til 300-400 pr dag i stedet, i ditt tilfelle kanskje det dobbelte.Til sommeren er et greit mål å sette seg. Har man brukt 9 mnd opp bør man tenke 9 - 12 mnd ned.

Med tvillinger tror jeg nok du skal få brukt endel ekstra energi også.

Pga bekkenløsning skal du unngå hopp og støt. Turer yoga etc er bra .

Lykke til. Send melding på Innboks om du lurer på noe mer : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...