hallita Skrevet 9. november 2007 #1 Del Skrevet 9. november 2007 er det flere som får mange meldinger hver dag av familie el venner som lurer på om det nærmer seg fødsel... ??? vet de bare er nysgjerrig og vil ønske meg lykke til, men eg blir så sliten å lei av å måtte fortelle det samme til folk hver dag, at nei det har ikke skjedd noe og at eg fortsatt ikke vet hva tid det skal skje, (har jo ikke akkuratt bestilt time til denne fødselen)... prøver liksom å ha tankene på litt andre ting om dagene enn bare fødsel, for å få tiden til å gå litt fortere, men når det piper i tlf`en hele dagen blir eg stadig påminnet at de snart bør skje noe... har termin onsdag 14.nov, og begynner å bli veldi lei av å vente på noe fødselstegn. jordmor har sagt de 2 siste ukene at ho ser eg er veldi fødeklar og at hu har tro på at det kan skje noe hva tid som helst, det gjør jo at eg hele tiden går og kjenner etter om noe er på gang.. kan godt forstå frustrasjonen til de som går på overtid, for eg er selv drittlei av all ventingen og har selv enda 5 dager igjen til ul-termin... hmmm.. godt å få ut litt frustrasjon på en ellers bra dag... ønsker alle veldi lykke til, og håper alle får en flott helg i hauststormen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10865230-eg-vet-at-de-bare-vil-oss-alt-vell-men-blir-litt-lei-av-all-maset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bajs! Skrevet 9. november 2007 #2 Del Skrevet 9. november 2007 Helt enig i at denne masingen kan gjøre en gal... Spesielt når det er snakk om første barnebarn på begge sider, det sitter 5 stk der ute og venter på å bli onkel / tante, i tillegg til samboerne til disse, og hele slekta ellers... Og alle andre venner og bekjente... For min del har de fleste heldigvis skjønt at de ikke bør mase så mye nå når jeg er såpass langt over termin... var verst de siste dagene før termin, og litt de første dagene etter... Nå har vel folk skjønt at de bare må vente... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10865230-eg-vet-at-de-bare-vil-oss-alt-vell-men-blir-litt-lei-av-all-maset/#findComment-10865297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 9. november 2007 #3 Del Skrevet 9. november 2007 Samme her. Holder faktisk på å bli gal av disse spørsmålene. Jeg synes det er så frekt og freidig at jeg ikke har ord:-) Selv har jeg 14 dager igjen, men maset har allerede holdt på i noen uker. Helt latterlig! Hvis jeg ikke rekker telefonen, kan jeg banne på at jeg har fått en sms hvor det står: skjer det???? Hallo, akkurat som jeg hadde giddet å sendt ut sms til alle om at nå skjer det. Nå har jeg gitt beskjed til venner og familie at jeg ikke vil ha et eneste spørsmål om det skjer noe- i hvert fall ikke FØR termin. Far ble smålei seg når jeg sa det (han er den værste ' maseren'). Jeg måtte jo skjønne at det var i beste mening. Joda, selvfølgelig skjønner jeg det.. men jeg synes bare det er et så ufattelig overflødig spørsmål. Mulig jeg ser annerledes på det når jeg er ferdig og hormonene ikke raser i kroppen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10865230-eg-vet-at-de-bare-vil-oss-alt-vell-men-blir-litt-lei-av-all-maset/#findComment-10865459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamabear1 Skrevet 9. november 2007 #4 Del Skrevet 9. november 2007 Skjønner godt hva du mener!!! Har ikke tenkt sånn tidligere men igår kveld hadde jeg et lite sammenbrudd:)hehe. Har ikke termin før på søndag men har hatt så mye vondt i det siste så det har vært så slitsomt + at jeg har fått veldig mye vann i kropppen i den siste tiden så vektøkningen har passert 22 kg!!! Og hver dag har jeg fått mange meldinger og telefoner fra våre kjære som lurer på om det har skjedd noe. SÅ igår kveld , da jeg etter ùtallige forsøk på å finne en behagelig stilling hadde fått byksert hvalrosskroppen min oppe i to saccosekker foran tv`n tikker det inn ei melding fra svigerinna mi " Nå vil vi ikke vente lenger! Har du prøvd å springe trappene?:)" Det var denne meldinga som fikk demningen til å briste....Til sambos store forskrekkelse begynte jeg å tuuuuute. Som jeg ikke har gjort siden jeg gikk i barnehagen. Jeg gråt til jeg hikstet da jeg prøvde å forklare sambo at det egentlig ikke var noe som var galt men at jeg BARE er sliten av å vente, sliten av ikke å få puste, sliten av ikke å kan ligge på ryggen, magen eller sidene (og da er det trist få alternativer igjen) sliten av å ikke få igjen en eneste jakke (ikke engang gravidjakken min som var så romslig og fin i høst) OG sliten av å føle at jeg skuffer alle når de spør og jeg må svare "Nei vi har ennå ikke blitt tre..." Det er jo jeg som veier 1000 kg og gleder meg allermest til å treffe den lille skatten vår. Puh! Jeg skammet meg litt etter megasutreutbruddet mitt men det gjorde veldig godt:) Idag er jeg glad igjen. Ha ei kjemefin helg alle dere "ventere" og masselykketil dersom dere er så heldige å få helgebarn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10865230-eg-vet-at-de-bare-vil-oss-alt-vell-men-blir-litt-lei-av-all-maset/#findComment-10865473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallita Skrevet 9. november 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 9. november 2007 eg snakka litt med jordmor om dette i går, at eg blir litt lei av alle meldinger og tlf`er, og ho forstod meg godt, og bad meg gi beskjed til de som ringte at eg heller skulle ta kontakt ( el. hvertfall sende sms) og gi beskjed når alt er overstått, og at de ikke trenger å kontakte meg no mer før det er over... må jo si det på en høflig måte så de ikke tror at eg er sur på de, for eg vil jo at de skal våge å ta kontakt etter fødselen når vi stolt vil vise fram det lille nurket vårt:) hehe... vi går jo snart alle i novemberklubben rundt som udettonerte bomber som kan "eksplodere" hva tid som helst, så folk må forstå at vi kan være litt frustrerte og "ustabile" til tider.. hehe.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10865230-eg-vet-at-de-bare-vil-oss-alt-vell-men-blir-litt-lei-av-all-maset/#findComment-10865476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annem87 Skrevet 9. november 2007 #6 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg er så utrolig enige med dere jenter. Ble rett å slett forbanna da mamma ringte meg i gårtidlig kl 10, for å spørre om det hadde skjedd noe nytt. Jeg kunne sikkert sett forbi den episoden hvis ikke det hadde vært for at det var 3. dagen på rad som hun ringte å vekte meg! HMMF! Og moren til samboern min sender meldinger flere ganger i løpet av dagen..."Er det noe nytt??" Det frekkeste var kanskje dama til brodern som sendte meg melding der det sto: Kommer han snart? Er så utrolig lei av å vente på tantebarnet mitt!" La meg rett ned på senga å begynte å grine som en gal. Ikke nok med at jeg må gå på overtid for å vente på nurket, så får faktisk disse personene (og en haug andre også) til å føle meg totalt mislykket! Er det noe feil med meg, siden jeg straks er i uke 41 liksom?? Det er sånn jeg føler det faktisk. Lurer på om jeg skal boycotte mobil og facebook til det hele er forbi.... For noen dager siden la jeg igjen telefonen hjemme når jeg skulle på butikken, men da fikk typen min 2 oppringninger mens han satt opptatt på jobb. Da antok både moren min og moren hans at noe var på gang i og med at jeg ikke svarte på meldinger med en gang. Litt privatliv hadde gjort seg. Denne ble lang, men herregud så deilig det var å få ut litt frustrasjon! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10865230-eg-vet-at-de-bare-vil-oss-alt-vell-men-blir-litt-lei-av-all-maset/#findComment-10865800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå