Gå til innhold

Igangsatt 2 dager over termin. ikke for sarte sjeler

Anbefalte innlegg

På kontroll på termindagen fant ikke legen tilvekst på lille snupp og ville ha meg til sykehuset på vekstkontroll og ctg registrering. Fikk time på Bærum 2dager senere. Reiste opp og alt var bra med jenta, bare fine verdier, men hun var liten så de bestemte seg for å ta vannet (hadde 2 cm åpning). Fikk reise hjem først for å hente mann og bag.

Vannet ble tatt kl 13.30 og så skulle jeg vente å se om det startet av seg selv. Det gjorde det, men "riene" var veldig korte og hyppige. De kom ca hver 2. minutt og varte i 40 sek, ikke var de vonde heller, så jeg så for meg en lang fødsel. Rundt vaktskiftet kl 15 ble det vondere og når den nye jordmoren kom bad jeg henne sjekke og nå var det 4 cm og det gjorde bare vondere og vondere. En halvtime senere bad jeg henne sjekke igjen, fremdeles 4 cm. Da bad jeg om epidural, men denne legen kom jo aldri, tror jordmord drøyde litt. Nå var det helt uuholdelig og jeg trodde jeg ikke skulle komme meg igjennom dette. Anestesilegen kom endelig, men fant ikke munnbind så alle løp rundt på å finne dette og da kjenner jeg at jeg må presse. Jeg kunne ikke skjønne det for det var jo altfor tidlig. Jordmor fikk ifølge samboer panikk og ble lettere stressa da hun undersøkte meg, hode var nesten ut. På 3 press kl 17.21 var lille vakre Victoria ut. Hun var 44 cm lang og veide 2450, men frisk og rask.

Fra 4 cm til til full åpning og hode på bekkenbunnen tok det 20 min. Jeg er glad vi har fått våre 2 små nå, for denne fødselen har satt en lite støkk i meg. Alt gikk så fort og jeg hadde ikke kontrol i det hele tatt. Men resultatet er det vakreste man kan tenke seg og nå koser vi oss masse.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...