Gå til innhold

Farlig å spise svinekjøtt som gikk ut på dato i går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selvsagt ligget i kjøleskap hele tiden.

Glemte å lage det til middag i går, og det står siste forbruksdato 8.november. Er så surrete, må stadig kaste mat som er utgått, ikke særlig økonomisk...

Skrevet

Det går nok bra! :)

Så lenge det ikke lukter surt av kjøttet, så er det bare å bruke det idag ja! :)

Skrevet

Det er helt OK- med mindre du har veldig varmt kjøleskap. Steik det litt ekstra hvis du er usikker.

Skrevet

Det går sikker helt fint, men hvorfor ta sjansen?????

Skrevet

Så lenge det skal tilberedes på noen måte spiller det virkelig ingen rolle.. Hallo... Tenk litt før du svarer Bebis08.. Hun tar jo ingen sjanser.

Skrevet

HI her.

Nei hvorfor ta sjansen,men det var jo det jeg lurte på om det var noen sjanse å ta.

Det skal jo stekes godt uansett og forstår ikke helt at kjøtt som var "friskt" i går, plutselig skal være farlig i dag. Og når det stekes dør vel det som evt er skummelt?

Skrevet

Stekes det godt nok, dør bakteriene ja :) Det som eventuelt kan skade deg og som ikke blir ødelagt ved steking er noen toksiner bakteriene kan ha produsert før de døde, men det er uhyre sjeldent. Jeg hadde stekt godt og spist :)

Skrevet

det er VELDIG gode holdbarhetsdatoer på ting vi kjøper. Men lukter det kruttaktig - kast det...

Skrevet

Jeg sier det fordi det er jo en grunn til at hun spør, det er fordi hun er litt usikker. Derfor spør jeg hvorfor.......Men er enig i at vi sikkert er altfor forsiktige med alt mulig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...