Gå til innhold

jobb og løft...


Lykkeli`tiliten

Anbefalte innlegg

jeg jobber i helsevesenet og har jo hørt endel at man ikke skal løfte osv.. er i uke 10+ nå men merker det at jeg blir veldig sliten og for vondt i lysken etter endt arbeidsøkt.. føler litt på det når jeg mi "snike" meg unna de tyngste pasientene.. noen som tenker på det samme? jeg er bare vikar så er redd for å lage for mye problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også endel tunge løft i jobben min.. har sagt ifra at jeg ikke kan løfte så tungt, og alle kollegaene mine tar på seg litt ekstra ansvar for at jeg skal slippe nettopp det. Men når jeg ser at en jobb må gjøres, så klarer jeg ikke helt å stå å se på så føler at jeg likevel må være med å løfte litt tungt likevel. De forventer ikke dette av meg i det hele tatt, så det er unødvendig at jeg føler deg slik.. men likvevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joibber i helsevesenet jeg oxså er hjelpepleier,jobber 100% og har mange tunge løft og tunge pasienter,men jeg er en person som reagerer ikke på det,det har jeg aldri gjort,har verken plage med rygg eller bekken så arbeidsdagen går helt super,men vi har ei anna på jobb som oxså er gravid ho har problem med bekken og rygg og er til tider sykemeldt,men ho har sjefa tilrettelagt arbeid som er ikke så tung får være på en gruppe med lette pasienter,og det fungerer helt fint,når det gjelder løft og barnet i magen er det ikke noe farlig for barnet,det ligger i begynnelsen så godt beskyttet nedi bekkenet at det er ingen fare slik,heller verre på slutten av svangerskapet,då kan tunge løft fremskynde fødselen,men det kan gå utover rygg og bekken .det du bør er å si til sjefen åssen du har det så kan du få lettere arbeidsoppg og pas. du har rett på det sjølv om du er vikar,du skal jo tross alt bli værende i den jobben i mange mnd enda.så før eller seinere må du få det lettere,viktigere med din helse og barnet enn jobben.og det vonde i

lysken du har er nåk bekkenet som har begynt.lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...