maiprins Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 blir sååå forvirret over alle disse testene............ noen som kan hjelpe meg? takker ;-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Hei :-) Det aller tryggeste er å velge en stol som kun kan brukes 1 vei, når stolene lages for å klare flere ting, må produsentene ingå kompromier for å få det til å fungere. Når det er sagt er det mange som velger combi stol slik at de kan ha muligheten til å velge. Og combi stol er bra det også! Tryggest er det å ha barnet bakovervendt til det er minst 2,5 år, eller allerhelst til barnet er iallefall 4 år eller eldre. Mange tenker at det ser vondt ut med bøyde ben, men barn flest sitter jo med bena i merkelige posisjoner. Og det er ikke farlig å sitte med bøyde ben! Heller et brukket ben enn nakken.. Vi har hts besafe Izi Kid som kun kan brukes bakovervendt og er meget fornøyd med dette setet. Det sitter utrolig godt i bilen, og er et enkelt sete å feste når man har gjort det en gang eller to. Setet har også gjort det godt i tester. Og vi slipper å bli fristet til å snu datteren vår pga "tullete" grunner. Sikkerhet først! Ellers har du hts besafe izi combi, dette setet kan brukes begge veier men er også et meget bra sete. Izi comfort kan kun brukes forovervendt, men av forovervendte seter så er dette bra. Ellers så anbefaler jeg på det sterkeste å velge bakovervendt :-)
übermamma *5 pp* Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Jeg vet ikke om noen anbefaler meg... men jeg er kjempefornøyd med maxi cosi cabriofix. Den var testvinner også på forbrukrportalen
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 anbefaler absolutt bakovervendt... kan godt gi deg gode argumenter om du vil men, du vet det sikkert selv.. vi har både izi combi, og Acta graco duologic, og er veldig fornøyd med begge setene foreløbig, dvs vi har nettopp fått duologicen. Acta Graco sine seter er veldig gode, så jeg vil anbefale enten duologic som er et veldig bra sete, kun bakovervendt, kan brukes fra nyfødt til 18 kilo, dvs ca 4-5 år. ENORMT enkelt å montere med sele, både 2 og 3 punkts(og har dere isofix er dette det enkleste i verden). Eller Cosmic Comfort i samme merke. det er et sete du kan ha begge veier, forholdsvis enkelt å montere, er fra 0-25 kilo,(anbefalt fra 9) komt godt ut i tester, er et av de mest solgte setene. begge setene har hvilestilling som er godt for de minste. eller izi combi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå