Gå til innhold

Toksoplasmose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Rhodos før jeg ble gravid. Ble vel gravid ti til fjorten dager etter jeg kom hjem.Tenk om jeg fikk listeria eller toksoplasmose når jeg var der? Hva skjer da? Inkubasjonstiden er vel noen dager? Er nå snart tolv uker på vei, og har ikke sjekket meg for dette. Burde jeg gjøre det? Det er kanskje litt i seneste laget nå? Jeg spiste både salat og lammekjøtt der. Er jo alltid litt forsiktig med hva jeg spiser i utlandet, men tenkte jo ikke så mye på det heller da siden jeg ikke var gravid da. Men har begynt å tenke mye på det nå. HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt magetrøbbel, eller hatt influensalignede symtomer etter du kom hjem?

Hvis ikke, så skulle du være rimelig trygg. Dette er nemlig symtomene dersom du har blitt smittet.

Skrevet

Har ikke hatt magetrøbbel eller influensalignende symptomer. Er blitt litt små forkjølet nå, men det er jo to mnd siden vi kom hjem, så jeg håper bare det er en vanlig forkjølelse, men jeg tror jeg skal høre litt med legen når jeg skal dit igjen uansett. Takk for svar:)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det er sikkert ikke noe farlig siden det er så lenge siden du var i utlandet, men dersom du bekymrer deg for dette så ta en blodprøve hos legen. Da finner de ut om du har det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...