Gå til innhold

Noen fra Bærum her?


thaoe

Anbefalte innlegg

Hei

Vi flytter ut til Bærum i januar, og jeg lurer da på om det finnes andre januar-mammaer fra Bærum eller i nærheten her inne...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*rekke opp en hånd*

 

Jeg er ganske fersk i Bærum selv. Flyttet ut hit i august. Er egentlig fra Oslo. Har plass på Bærum sykehus og termin 19 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og!

Har termin rundt 9 januar, og venter jente. Dere da? Er vår første og vi gleder oss veldig. Har tittet litt etter sambygdinger her inne, så hyggelig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å bli jente på oss også. Heller ikke gjort dette før, så det blir spennende. Gleder meg masse, men også litt skremt for alle forandringene.

 

Jeg er 29 og bor sammen med kjæresten min og hunden hans i Valler området.

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremt ja! det er helt sikkert. Masse intensjoner om hvordan vi vil ha det, men hva vet vel vi :)

 

Jeg er 31 og bor på Slependen med kjæresten min. Er opprinnelig fra Bærum selv og kjæresten er fra Lillestrøm området. Etter de obligatoriske årene i byen var det på tide å "trekke seg tilbake"!

 

Har dere noen erfaring med Helsestasjonen i Sandvika? Skal møte jordmor denne uken og er litt spent med alle mine klønete spørsmål!

 

mvh

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt en time hos jordmor på helestasjonen. Et godt tips er å legge på nok penger på parkeringen. Jeg er vant til et kvarter inn og ut hos legen, men hos jordmor tror jeg at jeg var nærmere to timer. (endte opp med p-bot :( )

 

I starten virker hun litt distansert, men underveis så ble hun mer og mer engasjert. Veldig interessert i å høre alt mulig. Veldig omsorgsfull. Der kan du nok spørre om alt du måtte lure på, hun hadde ikke dårlig tid. Med andre ord en positiv opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset!

Jeg er også vant med kvarter. Greit å vite at det kan ta litt tid, må jo si ifra på jobben også!

Ha en fin dag! Vi skulle vel vært ute i dette fine været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det til at vi flytter i midten av desember. Jeg har tvillinger fra før av som er 2 1/2 år, er selv 30 og gleder meg veldig til "bare" en denne gangen. Jeg har fødeplass i Oslo side det er der jeg fortsatt bor, og helsestasjon har jeg enda ikke sjekket. Flytter til Høvik, hører jeg da til helsestasjonen i Sandvika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport trekk! Flytte i midten av desember!

Tror kanskje du "hører" til der, men det er jo sikkert flere? ring å hør: Sandvika Helsestasjon tlf 67 50 32 50

Den ligger i enden av gågaten mot Rådhuset om du er litt kjent.

Lykke til!

 

og velkommen i desember!

mvh Anette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bærumsjente her, med gutt i magen.

Mannen min er ekte Bærumsgutt, generasjoner faktisk. Er selv opprinnelig fra Oslo, men har bodd i Bærum i 13 år. Er 29 år og har gutt på 2 1/2 år. Hører til Sandvika helsestasjon fordi Bærum sparer penger om dagen på å legge ned tilbudene til svangre damer. (Bor på Rykkinn) Irriterende å falle i kløften, men ellers veldig fornøyd. Skal føde på riksen rundt terminen 28. januar. Grunnet tidligere komplikasjoner. KJEMPE fornøyd med det. Bærum sykehus er et av landets beste, sies det.... men har ingen barnelege fast og det føler jeg kan være utrygt.... Jeg rabler avgårde he... he he. Noe pratesyk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her.:)

Bor på stabekk, 29 år - gift og har en datter fra før på 5 år, så dette blir nesten som å begynne på nytt.

 

Min UL termin er 7. jan. og det ser ut til at vi får en gutt denne gangen.

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at det var flere her :)

 

Jeg synes vi absolutt bør prøve å få til ett treff en eller annen dag, ett eller annet sted. Eller hva sier dere andre? Jeg har i hvertfall lyst til å treffe flere som er i samme situasjon...ikke det at jeg er så veldig kjent i området, men Sandvika har jo mange fine steder. Hva sier dere?

 

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Møter deg gjerne, jeg. Er hjemme om dagen, så jeg har muligheter på dagtid så vel som helg. Har nemlig en litt slitsom bekkenløsning og må ta det med ro. Det er flere hyggelige steder i Sandvika. Skulle selvfølgelig ønske at det var et slags baby-møte-ammevennlig sted.... annet enn Storsenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Så hyggelig! Jeg vil også gjerne treffe flere i samme situasjon!

Sandvika er sentralt og greit. Jeg jobber dagtid, men har anledning til å flekse litt i begge ender. Kanskje greit å legge det utenfor storsenteret eller? Da er det vel Fellini (rett ovenfor Kinoen) Ellers er det alltids Egon. Eller har jeg gått glipp av et hyggeligere sted?

 

Anette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ingen dum idé med treff nei :)

 

Jeg jobber fulltid på dagen, så jeg har dessverre bare anledning kveld eller helg.

 

Jeg har ikke rukket å bli lokalkjent i Sandvika, men jeg skal klare å finne Egon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felini er et hyggelig og noe "hipt" sted, mens Egon er trivelig OG man kan få seg en matbit. Helt enig at vi styrer unna Storsenteret. Jeg kunne tenkt meg å treffe dere en helg. Gjerne stresse ned etter julehandel med en matbit eller bare kaffe. Denne helgen passer dårlig, neste er bedre... men ikke fredag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil også være med...

jeg bor også på Valler, kjøpte hus i januar, flyttet inn i april og har etter det vært mest opptatt av å få et beboelig hus - men, men... det blir nok fint til slutt.

 

Jeg har greid å fylle opp mange av helgene allerede fram til jul, men på dagtid en time eller to får jeg til.

 

Jeg er forresten 36 år og har termin 11. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Jeg bor på Kolsås og har termin 11.jan! Skal føde på Riksen, men kan jo hende vi havner i samme barselgruppe? :) Går til jordmor i Sandvika, men fikk beskjed om at Levre helsestasjon er den jeg sokner til etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt blandet med når folk har tid/mulighet til å møtes. I og med at jeg har to barn fra før så går helgene stort sett med til familiegreier for oss...mens ukedagene passer mye bedre til treff. Jeg kan både på kveldstid, og dagtid er 20% sykemeldt så en dag i uka styrer jeg selv. Kanskje vi skal prøve å finne ut hvilket tidspunkt dag/kveld/ eller helg som passer best for de fleste...evt at vi kan variere litt slik at flest mulig får mulighet til å delta...Egon høres ut som en helt grei plass å møtes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å prøve seg litt fram kanskje? For min del har jeg feriedag på torsdager fram til jeg går ut på torsdager, prøver å få brukt den til jordmorkontroll + at jeg har begynt på yoga for gravide på Sagene kl 15. Dette betyr at jeg stort sett kan treffes på torsdager, men må som sagt være på vei til byen sånn i to-halv tre-tiden. Kveldene i uka er jeg stort sett ledig til å finne på ting :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett anledning. Eller får det til på et vis! Skjønner at det kan være hektisk med barn fra før og jobb. Men vi skal jo ca bare jobbe +/- mnd til?? oioioi! dette går fort! kanskje vi klarer spikre en dag rundt da?

 

Er det forresten noen som skal på journalskriving 12 des på Bærum?

eller kurs på helsestasjonen 6 des? begge om kvelden?

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :-) Jeg skal på svangerskapskurs den 6.des på Sandvika helsestasjon. Er det det du mener? Jeg bor på Høvik så jeg sogner til Sandvika fikk jeg opplyst.

 

(Har fått flyttet termindato til 1.feb fra 29.jan, så jeg skulle vel strengt tatt holdt meg til terminklubben for februar...men klarte ikke dy meg for å svare *hehe*)

 

Ellen 32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det høres ut som samme kurset! Spennende! Du får holde deg her i Januarklubben syntes jeg!

 

Hadde vært hyggelig om vi jentene her hadde klart å møtes!!

Kan jo hende vi vimser rundt de samme reolene i butikkene og myser på hverandre :))

 

Anette

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner denne tråden å bli så lang at jeg legger ut en ny tråd for treff:) Forsøker med et lunsj treff allerede denne uken. Kan hende det er litt kort varsel, men da prøver vi evt med et kveldstreff nestegang:) Håper noen slenger seg med.

 

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...