Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Del Skrevet 9. november 2007 ....når jeg leser enkelte innlegg her inne.... De driver da ikke å klipper opp oss damer i øst og vest på føden! Omtrent for moro! virker som om mange har den holdningen. De fleste føder da greit uten å hverken bli klippet eller bruk av tang! Vakum ble max brukt i 10 % av tilfellene sa min jordmor. Tang ble SJELDEN brukt. Vakum var som hjelp om mor var utkjørt eller om hjerte lyden ble dårlig på barnet. Er vel ingen som driver å river oss opp ! Høres jo ut på enkelte som om omskjæring hadde vært rene barnamten i forhold til en fødsel! Det kan vel neppe stemme! Tror de går inn for å gjøre fødsel til mest mulig postivt for mor og barn og at mor. Er det mye som må klippes så klart hun blir bedøvd om man tror hun vil kjenne det! Hvis ikke, så skjønner jeg jo at jeg SNAREST bør be om keisersnitt! Mine venninner har ikke trengt å bli sydd etter de har født utover et pynte sting eller to.......Hadde det vært så jevlig å føde hadde vel ingen gjort det om igjen.....Velger jeg å tro.Dere skremmer jo hverandre helt opp jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10862895-blir-helt-kvalm-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #2 Del Skrevet 12. november 2007 Har ikke fått lest så mange slike innlegg, unngår de helst da det ikke er noen "vits" i å lese de. Jeg har selv 3 kjempeflotte fødsler bak meg og nå gleder jeg meg til nr 4. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i historiene om klipping, revning, vakuum, tang og det som verre er.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10862895-blir-helt-kvalm-jeg/#findComment-10884944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #3 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg ble både klippet og ble brukt vakkum på lille gutt, både fordi jeg var sliten og hjertelyden ble veldig svak. Men må si att det var en kjempe opplevelse forde. Fikk ingen negative tanker pga dette. jordmødrene og fødsels7barnelegene er jo der for støtte og gjøre dette til en fin opplevelse og det må jeg absolutt si att dem klarte i mitt tilfelle i værtfall, sønnen min er bare snart seks månder men ville ikke tenkr to ganger på og gå igjenom en fødsel til en gang. Så ingen grunn til og skremme opp hverandre med dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10862895-blir-helt-kvalm-jeg/#findComment-10891722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Del Skrevet 14. november 2007 Kvinner er kvinner verst! Mange som har behov for å fortelle om sine forferdelige födselsopplevelser. Kanskje ubehagelig for oss som leser det, men kan hende det er med på å bearbeide opplevelsen for de som har gått gjennom det. Selv om de fleste födsler er normal födsler, så skjer det mer dramatiske födsler innimellom... Jeg er ikke hundre % sikker , men når de klipper tror jeg de gjör det under en ri, og da kjenner man det ikke som så smertefullt. En ri er jo i utgangspunktet vondt. Ikke alltid de rekker å bedöve. Mener å ha hört at risikoen for å revne/bli klippet er större under en veldig rask födsel (når dama går fra 2-10 cm åpning på under en time å sånn). Men så er det så rart da, vi föder igjen og igjen, og det er fordi vi glemmer smertene og ser alt det fine ved å få baby! Selv om man revner o.l. så overlever man, og sårene leges. Og så kommer lysten på flere barn! Helt fantastisk synes jeg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10862895-blir-helt-kvalm-jeg/#findComment-10903179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Del Skrevet 14. november 2007 Tror nok at det vanligste er at JM bedøver før hun klipper - så fremt hun har tid. Jeg hadde selv en forferdelig fødsel hvor jeg til slutt revna 3 grad, men jeg kjente det ikke, eller det vil si at det var så mye smerter utenom så jeg vet ikke hva som var revne smerter og hva som var andre smerter. Har hatt mye plager med denne revningen etterpå. De aller fleste revner, men "bare" 60-70% trenger å sy. Ca 3000 kvinner hvert år revner så mye at de må legges i narkose for å bli sydd. Jeg skal ikke føde en gang til, jeg har ikke glemt hverken smertene eller opplvelsen , og hadde jeg visst at jeg skulle få en slik fødsel som jeg fikk så hadde jeg valgt å ikke ha født. Alt i alt handler det om hvilken følelse man sitter igjen med etter fødselen, man kan hatt en tøff fødsel men blitt godt ivaretatt av personale underveis slik at man likevel sitter igjen med en god følelse. Slik er det dessverre ikke for alle. Vet ikke hva jeg ville frem til egentlig, men er nok det at å bli klippet er det siste førstegangsfødende burde grue seg til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10862895-blir-helt-kvalm-jeg/#findComment-10907390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå