Gå til innhold

så stygge dere er

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor skal røyken være mere farlig for ett foster idag enn for 20 år siden? før var det ikke snakk om at det var farlig..

det og slutte og røyke handler om psyken.. og ingen klarer selv kontrollere om psyken er sterk eller ikke.. SÅ SLUTT OG HAKK NED PÅ FOLK SOM RØYKER!!

det er alltid synd på mennesker som er store, men de trykker da inn maten som ikke er den sunneste.. man syntes alltis synd på mennesker som er tynne, men de spiser ikke akkurat stort..

det finnes ikke ETT eneste menneske her i verden som det ikke er noe galt med!!

dette er jo regne barnehagen og lese de innleggene som er her..

før man hakker på andre, så prøv og rett opp feilene på deg selv.. for det er mange!

håper folk innser at mennesker har følelser. greit og tenke litt før en skriver mye drit her inne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en røyker , som har røkt hele veien under svangerskapet. Jeg er IKKE stolt av det , jeg er skikkelig skuffet over meg selv , jeg plages med dårlig samvittighet HVER eneste gang jeg tar en røyk. Jeg tenker ofte over , hvis det skjer noe med barnet mitt , hvordan skal jeg da noen gang kunne tilgi meg selv? Og det værste er...Klarer jeg se ned med lykke & kjærlighet på barnet mitt når det blir født , eller vil det være med tårer i øynene & sinnsyk dårlig samvittighet?

For 20 år siden visste de at det ikke var bra å røyke under svangerskapet . Men hvor farlig det virkelig var , visste de ikke. De var ikke klar over at :

* Barn som ligger i en røyke mage , har større sjangs for å dø like før fødselen.

* De har større sjangs for å dø i krybbedød

* De har ofte lav fødselsvekt

* Født for tidlig

* Mindre bevegelighet

And so it goes.

Før i tide var de ikke klar over hvilken helvettesdom vi røykemødre utsetter våre barn for.

Jeg sa til samboeren min ; 1 November er det ikke mere røyking i bilen. Så sa han : Hva er poenget , babyen er jo innrøkt allerede....

Den svei skikkelig! Og til pass til meg.

Jeg er enig , det blir sagt forferdelig mye stygt til oss røykere her inne. Jeg vet , at vi stiller oss i forsvars posisjon hver gang " vi blir trådd på"... Her inne haggler det med mye kritikk som IKKE er konstruktiv kritikk. Det er irriterende , fortvilende , og sårende .

jeg har tatt et valg , jeg kikker ikke så mye inn hit lengre , pga min dårlige samvittighet , fordi jeg blir forbanna & provosert over hva folk kan frese fra seg. Men en ting er jeg enig i : Kritikk fortjener jeg . Man skal ikke røyke under svangerskapet.

Røyk & barn , henger like LITE sammen som Sex & barn!

Jeg jobber med saken , jeg skjemmes og gremmes. Jeg er i uke 32 , og sitter fremdeles å tvi holder meg til tanken : Det går som regelt bra......Hun røkte jo , og hun , og hun , og hun....

Men jeg vil aldri kunne tilgi meg selv om noe skjer med babyen min.

Og jeg vet at da er det mest sannsynlig min egen feil.

Men nå røyker jeg mindre og mindre.. men jeg røyker.

En ting skal være sagt , selv om mange gauler det fra seg , at vi som røyker er elendige mødre , så er det forbanna tull. Jeg kommer til å bli en skikkelig god mor. Jeg er en god mor allerede.

Det rikker jeg meg ikke fra i det hele tatt.

Kjære røyke mødre , jeg håper dere lider under samvittigheten slik som jeg. At hver gang babyen deres sparker , så kan du tenke på at egentlig ville den sparket mere , om du ikke røkte.

Ikek still dere opp å kjeft tilbake med teite arrgumenter hver gang du havner i en røykedebatt , med en ikke røyker. Overse den , innrøm at du sliter med deg selv . Men ikke høre på de som sier : Du er en dårlig mor.

Vi skal ikke røyke. Vi vet det .

Skrevet

Så bra å lese en røyker som ikke unnskylder det hun gjør-for en gangs skyld!

Men kanskje du hadde klart helt å slutte hvis du også hadde innrømmet at du faktisk ER en dårlig mor så lenge du påfører ditt eget barn skade. En god mor ville aldri gjort det, så enkelt er det (men skjønner at det er vondt å innse det!)

Skrevet

De siste 4 årene før vi ville prøve å bli gravide gikk jeg på antidepressiva, disse har jeg nå måttet slutte med. De siste 15 årene har jeg røkt minst 15 om dagen, disse har jeg sluttet med... Det går faktisk utrolig greit:) Bare et eksempel på ei som ikke hadde så utrolig bra psyke og følte seg som en veldig sterk person... Det går an for alle om en bare bestemmer seg for det mener jeg da.

Skrevet

Samme her. Brukte anti-depressiva, sovepiller, hasj + vanlige sigaretter, kuttet ALT på dagen da jeg ble gravid! Kan ikke si at jeg var så veldig sterk den gangen, jeg slet enormt, men jeg gjorde det jeg måtte gjøre, og det er det alt handler om. Når JEG klarte det, så burde alle klare det...

Skrevet

å RØYKE HASJ ER ULOVLIG OG RØYKE UNDER SVANGERSKAPET ER FULT LOVLIG, INGEN STILLER SPØRSMÅL ENGANG OM OMSORGSVIKT FRA STATEN.

Skrevet

SAKLIG SVAR DU!!!!!!!!!!!!!!!

Du får fortsette å skade barnet ditt du da, siden det er så "lovlig"!!!

Hvis du leser det en gang til ser du KANSKJE at poenget var at det går an å slutte med ALT hvis man bare tar seg sammen og tenker på barnet i stedet for seg selv!

Jeg nevnte også sigaretter hvis du ikke så det, og medisiner, og jeg klarte (tross min mangel på styrke) å slutte med ALT for barnet mitt sin skyld!

Så i stedet for å bruke caps locken så foreslår jeg at du begynner å bruke hodet ditt i stedet!!!!

Skrevet

Definisjonen av en dårlig mor , kan ikke settes selv om hun røyker!

Skrevet

herre gud..viss alle som røyker under graviditeten er dårlige mødre så hadde nok barnevernet hatt hendene fulle. fy faen altså....

jeg røyker og røykte under hele graviditen (ikke stolt). men det har da ikke noe med å være dårlig mor. jeg får da hele tiden skryt av venner,familie og kjæreste at jeg er en så utrolig god mor.

Skrevet

Jeg har hode i behold, men det er det ikke alle som røyker hasj som har. Mange virker trege i tankegangen. Så lenge det er lov å røyke tobakk må folk bare holde k... Men du har jo vært kriminell og nå skal du liksom ha skryt. Kansje om noen år kommer det frem senvirkninger av hasj, resultat av forskning forandrer seg etterhvert man får kunnskap. Det jeg mener er at jeg er ikke kriminell men det har du vært, så slutt å døm du kunne ha vært dømt selv. Men ike jeg, jeg følger loven.

Skrevet

jeg som skrev at jeg fikk skryt har altså ikke røyket hasj viss det var det du her over mente!!!!!!!!!!!

Skrevet

Er nok ikke helt enig med HI i at den første setningen i inlegget kan brukes som et argument for at det er ok å røyke... .

Veldig fint inlegg som kom under!

Men er enig i at det er noen bedrevitende overmoralske anonyme her som er skikkelig stygge. Og desverre ikke særlig konstruktive. Mange fundamentalistiske trekk i inleggene.

Man er ikke nødvendigvis en dårlig mor dersom man røyker. For noe vås. Dine begrep om hva som er en god mor og ei er tydeligvis meget begrensede, anonym. Dersom det var riktig så er min mor en dårlig mor, og mange 70 tallsmødre med henne.At du kaller min mor en dårlig mor vitner om at du er dum og ignorant. Og jeg forbeholder meg retten til å kalle deg det, når du forbeholder deg retten til å kalle de som strever her inne dårlige mødre.

Skrevet

Der kom DEN igjen-70-tallet... Så da må vi vel forklare DET en gang til: På 70-tallet visste de ikke hvor farlig det var å røyke i svangerskapet. Det VET dere, men gjør det likevel. Dere skader barnet deres MED VILJE!!!! Der er forskjellen på din mor og deg, og DER er det som gjør DEG til en dårlig mor!

Skrevet

Makan til drittkjærring du er da...

Til din informasjon, så visste nok både min og mange andres mor at røyking ikke var det beste her i verden når de kjørte rundt med oss i røykstappa bil på 80 tallet. Min mor er alikavel ikke en dårlig mor. Det er da voldsomt så lett du har for å dømme. Jeg håper du har det fint der oppe på din pidestall. Syns personlig det er på tide at du trekker kjeppen ut av rævva. Du er nok ikke feilfri selv, men om det gjør deg til en dårlig mor eller ikke får du selv avgjøre. Du er forferdelig sneversynt som har så firkantede meninger om hva som utgjør en dårlig eller god mor.

Jeg røyker forresten ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...