Gå til innhold

Mulig å vaske 30 år gammels skinnpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått skinnposen min mann brukte i vogna da han var liten. (Er noen flere som har brukt den etter ham.) Ligner veldig på det som selges hos nøstebarn i dag. Flott lammeskinnpose med blått cordfløyeltrekk. Vi har veldig lyst til å bruke den til baby, men synes den må vaskes først. Vet at den har vært renset tidligere, men det har jeg ikke lyst til å gjøre siden det ikke er bra for baby med slike kjemikalier. Vet at nøstebarn sine er vaskbare.

Noen som har erfaring med å vaske slike gamle poser (maskin, ullvask)???

Er litt redd at blåfargen skal farge av eller at ulike deler kymper ulikt el.....

Skrevet

Jeg har en sånn som er 22 år gammel og brun på utsiden.

åååh,den er så nydelig:=)

Jeg fikk råd om og spandere en rens på den slil at du blir kvitt et viss antall år med loft.

Skrevet

Det er ikke farlig å rense en skinnpose! Da blir du jo kvitt alle basseluskene:-) Farligere de! Vi har renset vår, den ble kjempe fin!

Skrevet

Jeg har også fått renset min ... den som jeg lå i for 25 år siden. Vært brukt noen ganger etter dette også, og nå vært på rens. Tror nok også at det er greit å få renset den...

Skrevet

Hva koster det sånn ca å få renset skinnposen da? Har en 40år gammel skinnpose jeg også nemlig, og den er ganske så lik nøstebarn sine ja =)

Skrevet

Jeg har renset min skinnpose som er 40 år gammel. Den ble like fin!

Skrevet

Varierer sikkert fra sted til sted hva det koster. Jeg betalte 195 kr for å få renset min, syns det var billig. Men jeg bor ikke i noe storby da, så mulig det er billigere på "landet" enn andre steder.

Skrevet

Jeg fikk en 42 års gammel skinnpose som min mamma brukte og den sendte jeg til rensing. De sa at de kunne ikke garantere for at den ikke ble ødelagt pga av alderen, og antall ganger den allerede var blitt renset.

Men den ble kjempefin, myk og god. Vil anbefale at du tar den på renseriet.

Betalte ca 250 kroner for jobben, synes ikke det var så gale pris:)

Skrevet

Takk for mange svar! Hyggelig at det er flere som setter pris på gode, brukte poser!

Skrevet

Jeg tror det er forskjell på hvordan skinnet er garvet/tilberedt. Jeg kjøpte et lammeskinn til eldstejenta som jeg har vasket mange ganger på ullvask. Min mamma prøvde å vaske noen eldre lammeskinn i maskin, men de gikk rett og slett i oppløsning. Dermed ville jeg ikke ha tatt sjansen på å vaske posen din i maskin, men heller sendt den på rens.

Skrevet

jeg kjöpte en brukt en med brun kordflöyel utenpå og ekte lammeskinn inni, vaska den i badekaret med lunka vann og ullsåpe. rulla den inn i handduk å pressa ut vannet og törka den liggende.. tar laang tid å törke men snu den ofte så går det fortere.. börsta den både våt og törr og den ble kjempefin.. tenkte henge den ut litt i vinter bare for å få lufta den litt, men det er helt ok å vaske den selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...