Gå til innhold

fragmin sprøyter med på fly?

fjollefrua

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer?

De på legekontoret sa jeg måtte høre med apoteket, og de på apoteket mente at fragmin ikke sto på listen over medikamenter som var "tvilsomme"...

Derfor mente de at det ikke var behov for noe som helst attest, for å ta de med seg til utlandet...

Reiser til Spania imorgen, og begynte på sprøyter idag, så dette har gått veldig fort. Har liksom ikke fått noe tid til å sjekk noe enda...

Noen med erfaringer?

Kan jeg ta de med i håndbagasjen eller må jeg pakke de i bagasjen?

Hva hvis bagasjen blir borte?

Fortsetter under...

Jeg har fått lege erklæring på at jeg må ha med 3 stk sprøyter inn på flyet i tilfelle bagasje blir borte. Står også i erklæringen at sprøytene er varme gods og at de ikke tåler under ca 3 varmegrader. I mindre fly om vinteren kan det bli veldig kaldt i bagasjen...........................

• 3 uker senere...

Hei.

Har nå kommet tilbake fra gran canaria, og det gikk helt fint og ta med sprøytene på flyet. Jeg spurte for sikkerhetsskyld i sikkerhetskontrollen før jeg sjekket inn bagasjen og de sa at så lenge jeg hadde med blå resepten og emballasjen på sprøytene så gikk det bra. går som livsviktig medisin så det skal ikke være noe problem.

Når jeg kom tilbake i sikkerhetskontrollen etterpå var det noen andre som sto ved maskinene, men når veska gikk gjennom røntgen så brydde de seg ikke om sprøytene engang. fikk ingen spørsmål.

Det var det samme på vei hjem igjen, selv om det bare var 1 sprøyte igjen i håndveska da...:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...