Gå til innhold

Hvor i huleste får jeg tak i en god gammeldags dukke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner bare dilldalldukker, slik som BabyBorn og Bratz og sånt... Den skal helst ikke være så stor, for Karosnuppa har arvet et helt dukkeklesskap stappfullt med dukkeklær fra 70-tallet. Alt mulig rart, bunad, brudekjole og masse hjemmelaget. Utrolig kult hvis jeg kunne finne en dukke som passet klærne. Det ser ut som de passer til Tjorven eller noe lignende... Hjælp :)

Fortsetter under...

Skrevet

På loftet hos meg....Og vi bor sånn ca nord i huleste ;)

Skrevet

Her er det noen veldig fine dukker.

http://www.sprell.no/produktbilder/baby/miniitsme.JPG

Ikke gammeldagse plastdukker, men veldig fine. Og deilig myke.

Husker at Karosnuppa var glad i kosedyret sitt. Kanskje en slik variant kunne vært en avløser? Myk og god å kose i sengen osv...

De heter forresten waldorfdukker

Skrevet

På Riktige leker selger de Tjorven. Alle småjenter jeg kjøper gaver til, har fått en Tjorven-dukke derfra. De selger klær og sko og sånt også, men det høres det ikke ut som om du trenger. Jeg ga en liten venninne en Tjorven-dukke med masse hjemmelagde klær. Det var stor suksess :-)

Skrevet

Takk for tipsene!!

Skal sjekke litt. Gikk forbi Riktige Leker i går, men hadde ikke tid til å gå innom etter at vi brukte et kvarter ekstra i håndarbeidsbutikken fordi Karosnuppa var alene noen sekunder ved knappehyllene...

Skrevet

Hahahahahaha, har du vurdert halsbånd og lenke??

Det har jeg:-)

Annonse

Skrevet

Maud!!!!!!!!!!!

er det de tjorvendukkene som vi fikk kjøpt på beg. av 70 tallet?

Har nemlig litt klær til min. men har klipt av alt håret på den så burde hatt en ny.

Den er 30 cm. høy.

Eller er det noen av dere som hvet hvor man får kjøpt parykk til dukker på 30 cm? panduro har hatt til 25 og 35 cm dukker tidligere men blir litt feil str.

Skrevet

De Tjorven-dukkene de har på Riktige Leker er de samme som vi lekte med på 70-tallet. De selger dem med alle hårfarger, men parykk? Nei, det vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg får at meg en tur og tiite på de. Kanskje det blir dukke på snuppa her allikevel. Men hun har 3 fra før og det hodler når hun bare er ltt bnærmere 2 enn 1,5 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...