Gå til innhold

hvordan ligger babyen mon tro...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når det kjennes ut som en stor ball ligger opp mot ribbena, er det da sannsynlig at det er hodet? Men sparkene kjenner jeg egentlig overalt. Var nettopp hos jordmor, da var hodet ned...men siden den gang har babyen flyttet seg til andre siden... Magen er konstakt skjev...hehe...

Det er mindre plass i magen, og nesten vondt å bøye seg nå, i forhold til den dagen jeg var hos jordmor og hun sa hodet var nedover. Er litt redd for setefødsel. Når er det de som regel ikke klarer å snu seg lengre. Er i uke 33...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,mest sannsynlig blir barnet i hodeleie når du har kommet til uke 33. jeg var hos jordmor i uke 29,er nå i uke 31,da lå han med hodet ned og ville mest sannsynlig ligge slik fram til fødsel sa hun. Det hender jo selfølgelig at de snur seg,men tror ikke du skal bekymre deg så mye :) Jeg har også slik at det kjennes ut som en ball opp mot ribbeina,men det er stumpen hans det :) Jeg kjenner og bevegelser i hele magen,men nå blir det jo mindre og mindre plass der inne,og jeg kjenner armene hans veldig mye,tror han "vifter" en del med dem,i tillegg til at han hikker mye,snur seg mye fra side til side og i tillegg at jeg kjenner beina. Da er det ikke så rart at det blir bevegelser i hele magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok som hun over sier, at det er stumpen du kjenner som en ball. At du kjenner spark i hele magen skyldes at det både er armene og beina som beveger seg, dunker og sparker. Jeg tror det er overveldende sannsynlig at babyen din forblir i hodeleie nå når jordmor akkurat har kjent at det er sånn i uke 33. Babyer vokser veldig mye nå på denne tiden, så det blir merkbart mindre plass ganske raskt.

Min lille gutt har ligget med hodet ned fra ca uke 27. Tror ikke han snur seg motsatt vei noe mer nå (uke 30), men han skrur seg liksom fra side til side veldig ofte da - sånn at sparkene og armbevegelsene kjennes på forskjellige sider med ujevne mellomrom. :-) I går hadde jeg stumpen hans helt oppi ribbeina. Synes det er kjempegøy å kjenne så tydelig hva som er hva der inne! :-)

I mine to forrige svangerskap lå barna med hodet ned fra ca uke 20 og ut tiden. Men hodet festet seg ikke før ca én uke før fødselen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Omde har lagt seg med hodet ned rundt uke 30 vil jeg tro det er nok så sjeldent at de snur seg - du vil i så fall sikkert h\kunen merke det tydelig. Jeg tror også det er stumpen du merker og ikke hodet. Jeg kjenner ofte stumpen på babyen min sliks om du beskriver. Jeg er nok så sikekr på at hun har ligget med hodet ned siden rundt uke 28. Merker tydelig at det er føtter som sparker oppe og hender som "banker" nede i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby ligger i sete, jeg er i uke 30. Kjenner det som en ball oppunder ribbena, og kjenner spark nedenfor navlen, og boksing fra hendene hennes over navlen. Håper hun snur seg før fødselen, men det er jo god sjanse for det, tror jeg. Har lest at 97% av alle barn snur seg før termin. Og det er jo fremdeles noen uker igjen for oss:)

 

Syns det er litt koselig å kjenne hodet hennes så langt oppe, i tillegg til å slippe spark i ribbena:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inni meg går det fortsatt litt rundt... Her om dagen lå han på tvers - det var helt tydelig en rund "klump" i hver side av meg, kjentes ut som rumpe og hode i alle fall. I går lå han nok med hodet ned på venstreside av meg, det var ganske rart, han lå så langt ute at jeg kunne kjenne hele babyen klart og tydelig, hode, rygg og rumpe... men nå er han tilbake på høyresiden der han vanligvis ligger. Han er litt propell der inne mao :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen på fredag, og han sa at hodet lå godt nedi bekkenet. Kan i grunn kjenne det også, for magen har liksom blitt større helt nederst og det er værre og bøye seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...