Gå til innhold

Hvilke er de beste vinterskoa? (Vet dette er vogndebatt, men d er så lite reaksjon på utstyrsdebatten...)

Anbefalte innlegg

Hvilke sko synes dere er best å ha i bhg?? Mamma sverger til relativt uforede skinnstøvletter der man selv kan bestemme hvor fylte de skal være og så tørker de raskere, men dette er liksom ikke så lett å finne nå til dags, i vår Gore-Tex-verden! :) Noen meninger om hvilke støvletter en bør kjøpe? Som ikke koster FLESK? Coop sine Friends (Best i test et år, verst neste år... hva er det med disse testene egentlig??) er greie til relativt tørt vær, men ser jo at når det blir litt våtere er de ikke fullt så gode.

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvor gammelt barnet er og sånn da. På min 5 åring bruker jeg Sorel støvler. De har ull innersokk og tåler -40 eller noe. Har også brukt Coop sine som sko nr 2 et par vintre og er veldig godt fornøyd med dem. Har kjøpt dem i år også selvom de fikk dårlig. Tenker at så dårlig kan dem ikke være. Jobber i barnehage og noen av barna har Viking GoreTex sko (tilbud på obs nå) og de er også kjempegode.

Hvis du vil ha mer respons på sånne type spørsmål kan du forsøke www.barnetmitt.com

Kamik er mitt hotteste tips. De er på tilbud på barnas hus til 499,- nå. Varm "sokk" inni som kan tas ut og tørkes, Har brukt disse skoa flere år på rad. Holder beina varme uansett temp. I tillegg har gutta cherrox til de klissete dagene, da Kamik-skoa blir for varme i plussgrader

Det som er så greit med Gore tex er jo at de er vann tett og varme, og lett for barnet å ta på selv dersom det er borrelås. De er ofte ikke så tunge heller. Jeg ville kjøpe snorell til meg selv og min 5 åring i fjor som da var 4, men synes de var så tunge!!!! Det er ikkke så behagelig å gå med i masse snø på tur dag og likninde.

Jeg har to barn og har brukt gore Tex sko hver vinter, har kjøpt viking sine og vært fornøyd, sist år fikk eldste mann rema sine for jeg fnat dem til 50% Synes ikke det var så stor forskjell. I år har datteren på tre elefanten sko med snøring som virker veldig bra, menm hun må jo alltid ha hjelp av en voksen og det er jo et lite minus da.

Sko i skinn er ofte vanntett, men blir veldig fort kalde!!!

Sorel er nok litt tyngre enn Kamik. Jeg hadde Kamik til minsten på 2 år i fjor. Det fungerte godt. Kommer jo an på hvor man bor og hvor kalde barna blir på føttene. Gutta mine har frosset med elefanten-skoa. Så hos oss har kamik vært suksess. Nå kmmer både kamik og sorel i flere utgaver, også veldig lette. Har sett en del tyngre utgaver også...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...