Gå til innhold

Flere som bare føler seg feite???

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare i uke 13 + noen dager, men magen har så vidt begynt å komme. Tror jeg... Jeg har aldri hatt så stor mage før som det jeg har nå, så det må jo være babyen tenker jeg..!? Men i alle mulige slags bøker og artikler står det at man ikke får mage før ca uke 16-19.. Og da begynner jeg å lure på om jeg bare legger på meg uten at det er babyen.. :( På profilen min ser dere bildet av magen min, tatt i dag - tilfelle noen skulle være interessert i å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler på samme måte.

Blitt skikkelig tjukk rundt magen, men ikke noen babymage...

Er 14+1

Skrevet

er i uke 16....jeg ser bare tykk ut....

det er faktisk en del som ser tykke ut helt frem til 6/7 mnd da popper magen ut....

Skrevet

Det med når magen vises er individuelt. Mamma har fortalt meg at hun måtte begynne å bruke strikk i olabuskene sine da hun var 12 uker på vei. Jeg er 8 uker på vei og flere av buskene mine begynner å bli ubehagelig trange.

Vi må huske på at det er veldig vanlig at en gravid kvinne er mye oppblåst ihvertfall gjennom mesteparten av 1.trimester. Og det gjør vel at man ikke akkurat føler seg tynn =/

Selv hadde jeg et lite panikkanfall i går. Samboeren min og jeg skulle i bryllup og jeg følte meg for feit uansett hva jeg hadde på meg. Allerede i 2.mnd.... Hvordan skal dette bli videre utover i svangerskapet, tenker jeg? Husker søstra mi da hun gikk over i 3.trimester, og hvor feit hun følte seg da. Følte seg som en vandrende flodhest sa hun =/

Jeg trøster meg meg de kloke ordene fra samboeren min jeg: "Du er ikke tykk, du er gravid!"

Skrevet

Jeg hadde en skikkelig lekker sommer i år, var 13 uker i slutten av juni. Kjøpte min første mammabukse når jeg var 12 uker på vei, magen var diger! Var nok mest luft og sånn, men også litt det at tarmene blir dyttet oppover når livmoren tar større plass nedi bekkenet. Etter uke 13 begynte jeg å kjenne livmoren såvidt nederst på magen, rett over symfysen (skambenet), og så vokste den gradvis litt og litt. På profilen min ligger et bilde fra uke 16, tror jeg.

Uke 18 syns jeg jeg så gravid ut selv, og venninnene mine så det godt. fra uke 20 og utover har det blitt mer og mer, og nå er det ingen tvil lenger.. Men så er jeg 30 uker på vei, da, så det er kanskje ikke så rart;)

Men jeg har aldri følt meg så ulekker som i sommer, altså! Spesielt på begynnelsen! Puppene vokste rart, kroppen este utover uten at jeg la på meg spesielt mye. Men det kommer seg etter hvert:) Nå er puppene blitt skikkelig fine, om jeg skal si det selv;) Og magen strutter stram og fin utover.

Skrevet

måtte faktisk ty til mamma bukse i uke 12 jeg og men det var fordi magen fort ble i "ulage" hvis jeg hadde på meg vanlige bukser...begynner å bli litt større nå men ikke mye....

Skrevet

varierer veldig...

jordmoren min sa at noen får når de er 6uker andre 16...

har med kroppsbygning og str.på livmor slik jeg forsto det

• 2 måneder senere...
Skrevet

vet hvordan det er.Har lagt på meg 4 kg og er bare 10+3...off ser for meg ei dundre på slutten,men har slutta å røyke og jeg tror mesteparten kommer av det! liker det ikke helt at alt begynner å bli trangt så tili....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...