Gå til innhold

Om jeg sier jeg liker navna Michelle og Nathaniel, hvor gammel og hvem tenker dere jeg er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min helt ærlige menig? Vel here it goes (og ja, jeg er sikkert full av fordommer ;-) )

Jeg ser for meg en 20 årig alenemor, enten fra nord eller østfold. (gudene vet hvorfor jeg tror det) en som i samme slengen sikkert kunne kallt ungen Savannah Angelica Rose eller noe sånt no. Men igjen, dette er KUN basert på fordommer så det stemmer mest sannsynlig ikke i det hele tatt ;-) Tenker også sånn at denne personen hadde steilet totalt av mine navn og syntes de var skikkelig kjerring ;-)

hehe....er litt som anonym over her...

Ser for meg ung mor, ikke nødvendigvis alenemor, men ikke gift. Ikke høyere utdanning, enten fra nord norge eller indre deler av landet - ikke ved sjøen.

En enkel sjel som ikke tenker så altfor komplisert på denne verden.Gjerne lar seg inspirere av amerikansk kultur.

Ingen av disse tingene treger å være negative...er hvordan man velger å se det...

Jeg tror du er relativt ung, i hvert fall under 35. Og så er jeg helt sikker på at du ikke har noe særlig høyere utdannelse å snakke om, ei heller en godt betalt jobb.

Selve navnevalget er typiskt for den unge alenemoren med liten utdannelse, ja. Men jeg tenker ikke at du er nødvendigvis en slik person. Jeg tenker at du kan være noen som bare liker akkurat de to navnene av en eller annen grunn. Du kan ha noen forbindelse med utlandet, feks. har bodd i USA. Du kan ha slektninger, og du kan være halvt amerikansk, eller pappaen til barnet ditt er det. Du kan være litt eldre også, og nettopp derfor så trygg på deg selv at du ikke bryr deg om hva andre sier. Uansett. Hvis du sier at du skulle legge Savannah til Michelle, så kan jeg bli skeptisk jeg også, men det er dumt å ha fordommer.

Annonse

Jeg hadde trudd du var mellom 20 og 30 men forstår ikke hvorfor de andre sa uten høyere utdannelse. Hva har det med saken i hvilket navn de hadde valgt? Bare nysjerrig?!? Jeg har godt kunnet valgt Nathaniel men har høy utdannelse og er ikke fra nord norge, men men... det er vel derfor hun spurt. Litt artig å hør hva andre tenker og hvordan vi er forsjellig. Er vel sånn verden skal vær...

Hei HI her.

Var akkurat det jeg tenkte om resultatet her.

Men dere skal få vite litt om meg.

Er over 31 år, bor ved kysten litt nordover, har litt familie i usa (barna våre har derfor enkle internasjonale navn, men ikke amerikanske)

Jeg synes bare det er så teit at man blir satt i bås pga hvilket navn man velger på ungene. Greit nok var det en jente på ca 18 som "ops, ble gravid" og kalte jenta Chanell her for litt siden, men det er jo nesten som man ikke tør å kalle ungene annet enn "normale" navn (hva nå det egentlig er).

Her hadde det blitt Michelle på neste jente, men Nathaniel likte ikke gubben..hehe.

Jeg vet om ei dame på nesten 40år som kalte sin datter michelle det er så urettferdig at mange av dere sier at det er de i 20årene og uten utdannelse. Hva har det med saken å gjøre egentlig bare for at man liker litt internasjonale navn??

Pussig dette her. Jeg kan skjønne fordommene, men folk har jo så utrolig for skjellig smak. Selv er jeg høyt utdannet, 32 år og virkelig elsker pompøse navn. Jo mer, jo bedre. Navnet Nathaniel en av mine favoritter, og jeg vil også ha ett navn i tillegg på barnet mitt. Når jeg feks. ser at barna har blitt kalt Savannah Mariell synes jeg at det er flott! Hedda er for meg et grusomt navn. Så vi er ulike. Egentlig er det vel ikke så lurt å debattere navn, men vi liker jo å høre ulike meninger, så da er det vel bare å fortsette debatten!

Enig med hun over meg her.

Men siden du spør skal du få min mening også. Når det gjelder Michelle tenker jeg en person som er over 30, jeg (det var før jeg så hvor gammel du er), rett og slett fordi jeg kjenner noen mødre til Michelle-r som er litt store nå. Så det er ikke noe "nytt" navn akkurat.

Nathaniel, da tenker jeg en yngre mor rundt 20 år, oppfatter det som et av disse nye, pompøse navnene som kommer nå. Hver sin smak, uansett synes jeg folk må velge det de selv vil så lenge det ikke er et så spesielt og rart navn at barnet får problemer med det.

Annonse

Er enig med ungmor...

Ellers så må jeg bare si at jeg blir flau på deres vegne, som sier sånt om navn. At slike navn blir valgt av unge alenemødre uten utdannelse osv. At dere ikke skjemmes av å ha slike tanker. Det er jo helt sykt å tenke slik.

Det verste er at det virker som om det er de eldste her inne som får seg til å si slikt. Dere burde holde dere for gode til det.

Jeg for min del, liker best navn i den sjangeren....og jeg er 34 år gammel og høyt utdannet ..bare for å ha sagt det :-)

Ser for meg en jente på 18-19 år med skilte foreldere. Selv har hun kun vært sammen med barnefaren i 3 mnd før hun ble gravid. Og iom at hu kun er 18-19, så er hun selvfølgelig ikke høyt utdannet, nei..

Enten det, eller en dame på over 30, som har fått sitt første barn, og vil være yngre enn hun egentlig er... Hun er høyt utdannet.

Alternative navn på den lille var; Leander, Noah, Elias, Lucas (med c), Leah, Isabella/e, Melissa osv.

Jeg ser for meg en mor i alderen 25-35 år. Du er godt etablert. Høyt utdannet og intelligent. Du har to-tre barn med samme mann, og barna betyr alt for dere. Dere har kjærlighetsbarn, som bærer de nydeligste navnene du og din mann vet om. Dere har aldri slitt med å finne ut hva barna deres skal hete.

Og så er dere en sporty familie, som samtidig er moderne og freshe. Dere ønsker ikke å oppkalle barna deres etter andre, for dere vil at barna skal ha sin helt egen identitet. Dere har heller ikke behov for å smiske med familiemedlemmer, ved å oppkalle barna deres opp etter de.

Dere vet at dere får skjønne barn (barn med pent utseende), så dermed er det helt uaktuelt å gi de navn som passer best på "bønder og budeier".

Hoho. Den satt, anonym 16:42!

Jeg elsker navnet Nataniel, jeg var faktisk 19-20 år da jeg fant navnet og bestemte meg for at min framtidige sønn skulle hete det. "Ung mor".... Nå er jeg etablert og greit ressurssterk, med en sønn som bærer det navnet. Skjønner ikke at det er så pompøst heller jeg da. Bare vakkert.

Hvis du vil kalle sønnen din Nathaniel tenker jeg at du har lest Sagaen om Isfolket og fått inspirasjonen derfra. Din alder eller "hvem du er" har jeg ingen formening om.

Tenker ikke noe som helst jeg. Ikke noe annet enn at begge navnene er fine. Jeg klarer ikke å ha tanker rundt et menneske på grunnlag av navnevalg. Jeg er sikkert rar jeg da. Eneste i rekken som ikke har noe tanker rundt dette. Det har jeg aldri hatt når det har vært spørsmål om navn her inne.

Jeg har selv ei flott jente på 10 som heter Michelle.Og siden jeg er 29 nå betyr jo det at jeg fikk henne da jeg var relativt ung. Hadde ikke fullført utdannelsen og ble alenemor etterhvert på den tiden. Men det har da ikke noe med navnvalget å gjøre! Nå har jeg utdannelse, samboer på 6 året og godt etablert.Ville fortsatt valgt det navnet,fordi jeg synes det er kjempefint. Smak sier da ikke noe om hvordan ett menneske er, det vil jeg heller si fordommer og slike rare tanker mange her har gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...